Oldalak

2021. február 28.

Boldog születésnapot Kisfiam ♡




 
 
 
 
 
 
 
 
Hát elérkezett újra a nagy nap! :) Prücsök ma 7 éves. Hihetetlenül sok minden történt velünk az elmúlt egy évben. A legizgalmasabb az, hogy elkezdődött az iskola. Nagyon jó volt látni, hogy mennyire készül rá. Együtt választottuk ki az iskolatáskát, a füzeteket, a színes ceruzákat és mindent együtt készítettünk össze. Azután eljött az első tanítási nap. Kicsit izgulva -szerintem én sokkal, de sokkal jobban izgultam, mint ő-, elindultunk az iskolába. A kapuban elköszöntünk és én egész nap azt próbáltam elképzelni, hogy ő éppen mit csinál. Délután, mikor érte mentem, látva a kis mosolygós arcát, tudtam, hogy minden klassz volt. "Anya! Nagyon jó volt az iskola!" Azóta eltelt több, mint fél év, lett egy szuper félévi bizonyítvány, én pedig büszkén figyelem, hogy mi mindent tud már. A kusza kis ákombákomok kezdenek csinosodni, a betűket már mind ismeri, a matematika-feladatoknál ő magyaráz nekem, hogy melyiket hogy kell megoldani. :) ...és olvas. Az elején kicsit döcögve még, de azóta folyamatosan és mindent olvas. A csokicsomagolást, az üdítős dobozt, a szakácskönyvet, a mesekönyveket, az utcatáblákat, a rendszámokat, a Monopoly-ban az összes kártyát, amit felhúz. Persze van, hogy türelmét veszti, elolvassa az első két mondatot, azután mosolyogva közli. "Á, a lényeg, hogy kérek 200 Monopoly-pénzt." :D Este a mesénél ő olvassa a mese címét, azután, ahogy olvasok, hallom, hogy zümmögve olvas egy másik sort. Vagy felváltva olvasunk. Mondtam is neki, hogy nemsokára ő fog nekem mesét olvasni. :) Sok izgalmas dolog vár még rá, de biztos vagyok benne, hogy meg fogja állni a helyét, mert a szíve és az esze a helyén van. 
...és én elmondhatatlanul büszke vagyok rá.
 
Az idei kívánság palacsintatorta. :) ...és mivel a csokoládé még mindig kedvenc, gondoltam idén is csokitortával ünneplünk.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Csokoládés palacsintatorta

 
Hozzávalók egy ~20 cm átmérőjű tortához:
A tésztához:
60 dkg sima liszt
18 g sütőpor
7,5 dl tej
6 tojás
15 dkg cukor
15 dkg olvasztott vaj + egy kevés a sütéshez
1 csipet só

A krémhez:
5 dl 30%-os habtejszín
30 dkg jó minőségű étcsokoládé
15 dkg cukor
3 ek. holland kakaópor
20 dkg vaj
 
A díszítéshez:
holland kakaópor vagy csokoládédara

  1. A tortához a krémet előző este kezdjük elkészíteni. A tejszínt a cukorral kis/közepes lángon felforrósítjuk -forralni nem kell-, beletördeljük a csokoládét, majd kevergetve felolvasztjuk. Hozzáadjuk a kakaóport és szép sima egynemű krémmé keverjük. Kihűtjük, majd betesszük a hűtőbe legalább 12 órára.
  2. Másnap elkészítjük a palacsintákat. A lisztet a sütőporral, a cukorral és sóval elvegyítjük. Fokozatosan hozzáadjuk a tejjel elhabart tojásokat, majd beledolgozzuk az olvasztott vajat. Csomómentesre keverjük.
  3. A tésztából kivajazott serpenyőben ~16-18 palacsintát sütünk.
  4. Ha a palacsinták kihűltek, elkészítjük a krémet. A vajat kihabosítjuk és beledolgozzuk a tejszínes-csokoládés krémet. Ha túl lágy, betesszük a hűtőbe kicsit, hogy könnyebben tudjunk vele dolgozni.
  5. A csokoládékrémmel megkent palacsintákat egymásra rétegezzük, majd a maradék krémmel bevonjuk a tortát. Kakaóporral, vagy csokoládédarával díszítjük és fogyasztásig hűtőben tartjuk.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Ez a torta meglehetősen masszív. :D Ami a csokoládémennyiséget, és a tésztát illeti. A palacsinták a hűtőben a dermedéstől kicsit keményebbek lettek, mint amire számítottam, így végül szeletelés után "lapra szerelve" ettük. :D De oda se neki, a lényeg az, hogy Prücsök nagyon örült neki és mindenkinek ízlett. ;)

2 megjegyzés:

  1. Ági, csodás a torta! Boldog szülinapot a Kisfiadnak!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. De drága vagy! Átadtam! Nagyon szépen köszönjük! :) ♥

      Törlés