Oldalak

2019. február 3.

Bombolone








A bombolone egy olasz fánkféleség, ami a formájáról kapta nevét. Ennek is számtalan variációja ismert. Van belőle kicsi és nagy, töltött és töltetlen, gyümölcsös és burgonyás tésztából  készült és még sorolhatnám. :) A lényeg, hogy fánk! :D Ami nálam azt jelenti, hogy bármikor jöhet. Természetesen farsangkor az ember lánya gyakrabban készít efféle finomságot, de én akár a nyári kánikulában is simán nekiállok, ha épp "fánkehetnékem" támad. ...azért persze ilyen időben sokkal kellemesebb. ;) Egy bögre tea, vagy kávé mellé finom ebéd utáni desszert lehet.

 
 



   

Hozzávalók ~80 db-hoz: 
45 dkg sima liszt 
1,8 dl langyos tej 
2 dkg élesztő 
1/2 kk. só 
5,5 dkg lágy vaj 
12 dkg cukor 
2 tojás


A forgatáshoz:
vaníliás cukor

A töltéshez:
dzsem vagy lekvár


  1. Az élesztőből a tejjel és 15 dkg liszttel gyors kovászt készítünk. Langyos helyen ~1 órát pihentetjük.
  2. A vajat a cukorral kihabosítjuk, majd a tojásokat egyenként hozzáadva simára keverjük.
  3. A lisztet a sóval elkeverjük. Hozzáadjuk a kovászt, a cukros keveréket és sima tésztává dagasztjuk.
  4. Kivajazott tálba téve, letakarva 1 órát kelesztjük.
  5. A tésztát lisztezett deszkán ~1,5 cm vastagra nyújtjuk és 2,5 cm átmérőjű kerek formával kiszaggatjuk. (A leeső részeket újragyúrjuk, nyújtjuk és szaggatjuk.)
  6. A fánkot letakarva 1 órát pihentetjük, majd közepesen forró olajban aranybarnára sütjük.
  7. Papírtörlőre szedjük, majd még forrón megforgatjuk vaníliás cukorban.
  8. A lekvárt vékony csővel felszerelt habzsákba kanalazzuk és a fánkokat óvatosan megszúrva, azokat kevés lekvárral megtöltjük.















Tipp: Én most meggydzsemet használtam, amit előzőleg botmixerrel kicsit átdolgoztam, hogy adagolható legyen. Igazából bármilyen dzsem, vagy lekvár tökéletes a töltéshez, a lényeg, hogy ne legyen túl sűrű, vagy darabos. Aki pedig úgy szereti, bátran készítsen hozzá vaníliás, vagy csokoládés tölteléket. :)

4 megjegyzés:

  1. Hű, azt hittem, gombóccá kell formálni, nem kiszúróval készült.
    Nagyon gusztusos!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. :) Köszönöm! Bevallom, első ránézésre én is, meg is lepődtem, mikor több receptnél is azt olvastam, hogy ki kell szaggatni a tésztát. ;)

      Törlés
  2. Nagyon guszta golyóbisokat sütöttél. :) Én is szemezek már vele egy ideje, de még nem próbáltam ki. Szívesen megkóstolnám a te bombolonéidat. :) Kaphatok mellé olyan szép bordó színű gyümiszószt is, ami szerényen megbújik ott a háttérben? :D *.*

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. :) Köszönöm! Örülök, hogy tetszik!
      Máris indítok egy nagy tállal (mert ilyen szépen nézel) és persze "meggyszószt" is csomagolok mellé. ...fölé pedig ernyőt szerelek, nehogy megázzon, míg odaér. ;)

      Törlés