Oldalak

2016. június 23.

Testaroli fűszeres paradicsommártással









A két falánk olasznál láttam először ezt az ételt és azonnal megtetszett. :) Szeretem az ilyen egyszerű, tradicionális fogásokat. Na jó, némiképp elfogult vagyok az olasz konyhával kapcsolatban. Be kell valljam, ilyen még nemigen fordult elő, hogy két egymást követő nap ugyanazt az ételt készítsem. Pedig most pontosan ez történt. :) Egyszerűen annyira ízlett, hogy muszáj volt. :D Persze készíthettem volna elsőre akár dupla adagot, de mivel még nem ismertem, így bármilyen szimpatikus volt is a leírás alapján a testaroli, jobbnak láttam nem kísérletezni. És mint sok más tésztaétel, ez is frissen az igazi. :)







 
Hozzávalók 6 személyre:
A testarolihoz:
25 dkg sima liszt
4 dl víz
2 ek. olívaolaj + egy kevés a sütéshez


A fűszeres paradicsommártáshoz:
4 ek. olívaolaj
1 kis fej vöröshagyma
1 gerezd fokhagyma
kis csokor friss oregánó
2 szál kakukkfű
1 kis ág rozmaring
40 dkg hámozott, kockára vágott paradicsom

bors

Továbbá:
reszelt sajt a tálaláshoz


  1. A paradicsommártáshoz a hagymát, fokhagymát, zöld fűszereket finomra vágjuk és felhevített olívaolajon néhány percig kevergetve dinszteljük. 
  2. Hozzáadjuk a paradicsomot, sózzuk, borsozzuk és lefedve, kis lángon ~15 perc alatt készre főzzük. 
  3. A testarolihoz a lisztet és sót a vízzel sima tésztává keverjük, majd beledolgozzuk az olívaolajat is. 
  4. Egy vastag falú serpenyőt felforrósítunk. Az alját vékonyan kikenjük olajjal, majd a tésztát merőkanálnyi adagonként -mintha vastag palacsintát készítenénk- kisütjük. 
  5. A testarolikat éles késsel cikkekre, majd háromszögekre vágjuk. Az így elkészített tésztát enyhén sós, forrásban lévő vízben addig főzzük, míg fel nem jön a víz tetejére. 
  6. Szűrőkanállal a paradicsommártásra szedjük; összeforgatjuk, átforrósítjuk és adagonként reszelt sajttal megszórva azonnal tálaljuk.

 












Tipp: Paradicsommártás helyett tálalhatjuk pesztóval is. Friss salátával főfogásnak is remek választás. Ez esetben ez a mennyiség 3-4 személyre lehet elegendő. :)

A receptet megtaláljátok a Kifőztük júniusi számában is. :)
 

2 megjegyzés:

  1. Jó ideje igen jó kapcsolatot ápolok a házi készítésű paradicsomszósszal akár homogén, akár darabos, és mivel amúgy is tésztaimádó vagyok, és ilyen téren bizony falánk is, így aztán ez a finomság nekem is nagyon ízlene. Ki is fogom próbálni, az tuti, és akkor majd referálok. De addig is kérek szépen kóstolót, csak hogy tudjam, milyennek is kell lennie pontosan. A képek is enni valóak! ;)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. :D Örülök, hogy így van, mert már be is csomagoltam egy szép nagy adagot nektek ebédre. Már indítom is! ;)
      ...és persze majd kíváncsian várom, hogy hogy ízlett/sikerült... :)

      Törlés