Oldalak

2015. november 10.

Sütőtökös csirke curry









Sosem készítettem még sütőtökös főételt. Lehet, hogy azért, mert a sütőtök mindig hamarabb elkopott csak úgy magában sütve, vagy valami édességben. :D No persze ez csak az egyik ok. A másik, hogy eszembe sem jutott hússal párosítani... Pedig nagyon jó! Még páromnak is ízlett, igaz ő csak pár falatot evett belőle, mivel nincs igazán kibékülve a sütőtökkel. ...annyi baj legyen, majd megeszem én! :D Az biztos, hogy ez a finom fűszeres étel felkerült a menübe. :) Egy ilyen borongós napon pedig igen jó választás, mert az íze mellett színével és illatával egy kis napfényt csal a konyhába. ;)









Hozzávalók 4 személyre:
40 dkg csirkemellfilé
40 dkg sütőtök (tisztítva)
1 piros húsú kaliforniai paprika
4 közepes paradicsom 
1 vöröshagyma
2 gerezd fokhagyma
hüvelykujjnyi friss gyömbér
1 teáskanál barna mustármag
1 teáskanál nigellamag
1 kávéskanál kurkuma
1 evőkanál édeskés curry

1 evőkanál kókuszzsír

A tálaláshoz:
párolt rizs (barna és vadrizs keveréke)
3 dl natúr joghurt
kis csokor friss menta finomra vágva

  1. A sütőtököt és csirkemellfilét egyforma kockákra vágjuk. Félre tesszük. 
  2. A megtisztított zöldségeket -paprika, paradicsom, fokhagyma, vöröshagyma-, felkockázzuk és a gyömbérrel együtt turmixgépben pürésítjük.
  3. Wokban felforrósítjuk a kókuszzsírt. Rátesszük a fűszereket és addig pirítjuk kevergetve, míg a mustármag pattogni kezd. Ekkor hozzáadjuk a csirkehúst és dobva-rázva lepirítjuk. 
  4. Mikor a hús aranybarna pírt kap, rátesszük a zöldségpürét a sütőtököt és közepes lángon készre főzzük az ételt.
  5. Tálaláskor párolt rizzsel és mentás joghurttal kínáljuk.








 

4 megjegyzés:

  1. Ánnye de egyet gondoltunk a curryval! :D Igaz, én nem így készítettem. A sütőtökkel én se vagyok kibékülve, de ha sütiben ízlett, akkor így is biztos elfogyna a tányérról. Bár bele is kóstoltam, mert ebben a szép tálkában nagyon kínáltatja magát. :D ;)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. :D De jó! No akkor jó étvágyat hozzá! Fogjunk is neki, nehogy kihűljön! ;)

      Törlés
  2. Nemrég én is ilyesmit készítettem, egy kevés spenótot adtam hozzá és kókusztejet, úgy isteni volt, de ez a változat is nagyon tetszik! :) A képeid pedig szokás szerint gyönyörűek! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Bogi, nagyon kedves vagy! :) ...hmmm... spenóttal is nagyon finom lehet! :)

      Törlés