Oldalak

2013. november 28.

Paradicsomos ragu kenyérpaplan alatt








Azt hiszem anno -úgy nagyjából ezer éve :)-egy régi Praktikában láttam ehhez hasonló ételt. Sajnos a magazin már nincs meg, de gondoltam megpróbálok valami hasonlót készíteni. Arra emlékeztem, hogy ott a ragu be volt csomagolva a kenyértésztába és nem csak a teteje volt beborítva vele. Sebaj. :) Ez itt az én variációm. Többször megsütöttem már, különféle paplan alá-valókkal. Most épp a paradicsomos ragu volt soron. Praktikus eledel, mert nem kell mellé külön köretet készíteni, vagy kenyeret sütni. ;) Én most két kétszemélyes kerámia láboskában sütöttem, de lehet mindenkinek külön kis tálkában, vagy az egészet egyben is készíteni; ki hogy szereti. :) Az biztos, hogy nekünk nagyon tetszik, ahogy a fűszeres ragu a ropogós kenyérréteg alatt csücsül. :)

A sütéshez a láboskát a Kézműves Kerámia biztosította. :)





Hozzávalók 4 személyre:
A raguhoz:
5 dkg kolozsvári szalonna
40 dkg darált hús
1 doboz konzerv kukorica
1 zöld húsú paprika
1 fej vöröshagyma
3 gerezd fokhagyma
2,5 dl paradicsompüré (8,5 ref %-os)
1 dl víz
1 ek. étkezési keményítő

bors
oregánó
bazsalikom

A paplanhoz:
30 dkg kenyérliszt BL80
2 dkg friss élesztő
2 dl langyos víz
csipet só
csipet cukor
1 ek. olívaolaj

A fűszeres olajhoz:
1 csokor petrezselyem
1,5 dl olívaolaj
2 gerezd fokhagyma
1 citrom leve
oregánó


  1. Először elkészítjük a tésztát. Az élesztőt langyos vízben cukorral és kevés liszttel felfuttatjuk. A liszthez adjuk és a sóval, olajjal együtt ruganyos tésztává dagasztjuk. Letakarva ~1,5 óra alatt langyos helyen megkelesztjük.
  2. Míg a tészta kel, elkészítjük a ragut és a fűszeres olajat. A raguhoz egy serpenyőben elkezdjük pirítani a kockákra vágott szalonnát. Ha kisült a zsírja, rátesszük a hagymát és addig pirítjuk együtt, míg a hagyma üveges lesz. Rátesszük a húst, sózzuk, borsozzuk és kevergetve aranybarnára pirítjuk.
  3. Hozzáadjuk a reszelt fokhagymát, a kockákra vágott paprikát, jól átforgatjuk, majd rátesszük az átöblített, lecsepegtetett kukoricát, paradicsompürét, fűszerezzük oregánóval, bazsalikommal és közepes lángon kevergetve összepároljuk. A vízben elkeverjük az étkezési keményítőt és besűrítjük vele a ragut. Ha kész, félre tesszük, kicsit hűlni hagyjuk.
  4. A fűszeres olajhoz a citromlevet, olívaolajat egy tálkába öntjük. Beletesszük a finomra vágott petrezselymet, oregánót és reszelt fokhagymát. Az egészet alaposan összekeverjük. Félre tesszük, hogy az ízek összeérjenek.
  5. Ha a tészta megkelt, lisztezett deszkára borítjuk és elosztjuk annyi részre -én két kétszemélyes ~1 l-es kerámia láboskában sütöttem-, ahány sütőtálban készítjük az ételt. A tésztát kézzel akkorára és olyan formára nyújtjuk/lapítjuk, amekkora a tál, amit befedünk vele. 
  6. A ragut elosztjuk a tálakban, elegyengetjük, majd befedjük a tésztával. A széleket szépen a tálba igazítjuk.
  7. Hideg sütőbe tesszük, a hőfokot 220°C-ra állítjuk és ~15-20 perc alatt készre sütjük az ételt. Akkor jó, ha a tetején a tészta szépen feljön és aranybarna színt kap.
  8. Tálaláskor fűszeres olajat kínálunk mellé.





8 megjegyzés:

  1. Ó, de klassz! Ezt jól kifundáltad! 2 in 1 étel: finom kenyér jó kis tunkolnivalóval. :) És az a tál! Nagyon tetszik. És úgy látom, tányértesók lettünk. ;) Én is variáltam már pirossal, olyan jól mutatnak együtt. Meglestem ezeket a kerámiákat, van köztük pár igen tetszetős darab. Úgy látom, a készítője macskaszerető. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. :D Köszi! Mi nagyon szeretjük az ilyen típusú ételeket. Örülök, hogy Neked is tetszik! Igen... a láboska... ♥ Imádom. :D A tányér meg alig kétnapos szerzemény. Muszáj kicsit újítani néha. :)

      Törlés
    2. Jól tetted, kell a lelkünknek egy kis kényeztetés, és a tányérok, tálkák, tálak mindig jól jönnek. ;) Most viszont megéheztem, hogy megint ide keveredtem hozzád, úgyhogy nyelek nagyokat. :)

      Törlés
    3. :) Igen, bizony kell ám! Legszívesebben az összeset hazahoztam volna. :D

      Törlés
  2. Már többször elkészítettem, isteni, imádjuk :) Ezer köszönet érte! Elárulod, miket szoktál még a paplan alá rejteni? :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ó... De jó! Nagyon örülök neki, hogy Nektek is ennyire ízlik! :) Most itt vigyorgok! ...háááát... ez még legyen picit meglepi, mert készülök több variációt is újra sütni, hogy azok is felkerülhessenek. Remélem mihamarabb sikerül teljesíteni a tervet és akkor lehet kóstolni. ;)

      Törlés
  3. Nagyon várom, mert tényleg szuper :))) Már vendégeknek is készült. A két kukoricamániás kisfiamnak is nagyon bejövős :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. :D De aranyos vagy! Remélem hamarosan hozzá tudok látni és a fények is jók lesznek a fényképezkedéshez! ;)

      Törlés