Oldalak

2018. március 23.

Húsvéti csülök/sonka főzése









Elérkezett a Húsvéti készülődés időszaka. Az ünnep előtt néhány nappal már sülnek az édes és sós apróságok, pénteken elkészül a torta, délután pedig felkerül főni a sonka és kezdődhet a kalácssütés. Szeretem a Húsvétot... Szeretem figyelni, ahogy a kertben napról napra egyre több virág nyílik. Szeretem, ahogy süt a nap, s a madarak fáradhatatlanul csiripelnek. Szeretem, ahogy a szélben kavarogva kergeti egymást az ezernyi virágszirom. (Remélem idén is így lesz! :)) Szeretem nézni, hogy hogyan lesz a tésztából szép mosolygós kalács. ...és szeretem, mikor a frissen sült kalács és a füstölt sonka illata keveredik a konyhában. Akár sonka, akár csülök kerül a húsvéti asztalra, mindkettőt egyformán főzöm. :) Nagyon-nagyon lassan... Van, hogy ízesítem, van, hogy csak magában főzöm, bárhogy is készül, mindenképp finom lesz.










Hozzávalók:
1 füstölt házi csülök vagy sonka
víz

Ha ízesítjük:
2 gerezd fokhagyma
4-5 szem szegfűbors

  1. A csülköt/sonkát megmossuk, majd attól függően, hogy mennyire sós -ha kell- beáztatjuk, hogy a tartósításhoz használt só egy része kioldódjon. A húst nagy fazékba tesszük és felöntjük annyi hideg vízzel, ami ellepi. Néhány órát, vagy akár egy éjszakát is a vízben hagyjuk.
  2. Ezután az áztatóvizet leöntjük, a csülköt/sonkát friss vízzel felöntjük -hozzáadjuk a fokhagymát, a szegfűborsot, amennyiben ízesítjük- és takarék lángon gyöngyözve addig főzzük, míg a hús megpuhul. (A főzési idő a hús méretétől és minőségétől függően változik. Időnként egy hústűvel ellenőrizzük, hogy kellően puha-e már.)
  3. Ha elkészült, a főzővízben hagyjuk teljesen kihűlni. Ezután kivesszük, alaposan lecsepegtetjük és tálalásig hűtőben tartjuk.















    A húsvéti reggelihez a sonka mellé frissen sült kalács, sonkalében főtt tojás, házi torma is jár. :)


    A főzőlevet megtartjuk, mert egy részében tojást főzhetünk, a többit pedig felhasználhatjuk levesek és más ételek készítéséhez. :)
     

    4 megjegyzés:

    1. Ó, de szépek így együtt (de külön-külön is) a húsvéti finomságok! ♥ Nagyon megkívántam. Bárcsak már húsvét lenne! Küldenél kóstolót a ti sonkátokból, csak hogy legyen mivel hangolódni? :D

      VálaszTörlés
      Válaszok
      1. ♥ Köszönöm! :) Ugye? ;)
        Máris indítom a finomságokkal megrakott kosarat. Kellemes hangolódást! :D

        Törlés
      2. Most úgy mosolygok rád hálával teli szívvel, mint az a szépséges kalács az imádom-fotóidon. :D Röviden megfogalmazva: köszönöm! ♥

        Törlés
      3. ♥ Ó... :) Köszönöm szépen! ♥
        (most én is nagyon mosolygok ám)

        Törlés