Oldalak

2013. április 5.

Batáta röszti



Végre sikerült szereznem batátát! :) Nagyon megörültem neki, mert már igen régóta birizgálja a fantáziámat ez a zöldség. A kíváncsiságom egyre csak fokozódott, mikor megláttam, hogy kedves barátnőm -Macskanyelv- micsoda finomságokat alkot édesburgonyából. El is újságoltam neki gyorsan, hogy végre szert tettem néhány gumóra, aminek ő is legalább annyira örült, mint én! :D Megígértem neki, hogy először az ő sült édeskrumpli receptjét fogom kipróbálni, mert ezzel biztosan könnyen meg fogunk barátkozni. Úgy is lett! :) 
Barátkozás után pedig jöhetett a kísérletezés, amihez a fokhagymás röszti receptemet vettem alapul. Lényegében mindkét röszti ugyanúgy készül, kivéve a fűszerezést. A batáta nagyon kellemes, édeskés ízét -igazán semmihez sem tudnám hasonlítani, ezért mindenkinek legalább egyszer meg kellene kóstolni :)-, klasszul kiemeli a kakukkfű és a rozmaring.



Hozzávalók 2 személyre:
50 dkg batáta
2 tojás
3 gerezd fokhagyma
4 ek. sima liszt
1 ek. kukoricaliszt

bors
kakukkfű
rozmaring


  1. A batátát nagy lyukú reszelőn -egy nagy tálba- lereszeljük.
  2. Hozzáadjuk a tojást, a lisztet, a reszelt fokhagymát és a fűszereket. Alaposan összekeverjük.
  3. Fél órát pihentetjük, majd jól átkeverjük a masszát.
  4. Egy serpenyőben kevés olajat hevítünk (ne legyen túl forró, mert akkor túl gyorsan megsül kívül és a közepe nyers marad).
  5. Egy kanállal kis halmokat adagolunk a serpenyőbe, kissé ellapítjuk, de vigyázva, hogy ne érjenek össze. 
  6. Mikor a röszti alja szép arany-pirosra sült, óvatosan megfordítjuk, és a másik oldalát is ropogósra sütjük.
  7. Papírtörlőre szedjük, leitatjuk róla a felesleges olajat. Fokhagymás tejföllel tálaljuk.




2 megjegyzés:

  1. Szupeeer!!! Nagyon jó ötlet! Látod, ez eszembe sem jutott - röszti, pedig milyen egyértelműnek kellett volna lennie. Nagy gratula! ....és és és nagyon köszönöm az újbóli kedves szavakat meg a reklámot és úgy egyáltalán! Igazán kedves vagy, Ágica! ;)

    VálaszTörlés
  2. De jó! De jó! Én is nagyon örülök, hogy örülsz! :D Még szép, hogy reklámozlak! Ez a minimum kérem, mert ami jó, az jó. Azokat a klassz recepteket és a frankó blogot kell is! :)

    VálaszTörlés