Oldalak

2020. április 11.

Kovászos öregtészta






Ahogy beindult az új kovász, úgy nálam is elindult a vezérhangya, hogy mi finomakat lehetne sütni vele. Nézelődtem itthoni és külföldi oldalakon, bújtam a szakácskönyveket és régi receptes újságokat. Sok helyen találkoztam az öregtészta fogalmával és úgy gondoltam, én is kipróbálom. Igaz, a legtöbb helyen élesztővel készítik, de azért szerencsére van szép számmal kovászos variáció is. ...és persze ahány variáció, annyiféle receptúra. Nagyon megtetszett, így reméltem, hogy nekem is sikerülni fog. :)




 

Hozzávalók:
Az aktív kovászhoz:
10 dkg kovász
10 dkg langyos víz
5 dkg teljes kiőrlésű búzaliszt
5 dkg sima liszt

Az öregtésztához:
az aktív kovász
50 dkg sima liszt
~3 dl langyos víz


  1. Az aktív kovászhoz egy tálba mérjük a hozzávalókat és alaposan elkeverjük. Letakarva 3-4 órát -vagy míg a háromszorosára kel- pihenni hagyjuk.
  2. Az öregtésztához tálba mérjük a lisztet, a vizet és hozzáadjuk az aktív kovászt. Kézzel alaposan összedolgozzuk. Letakarva pihenni hagyjuk 8-10 órát. Ennyi idő alatt szépen megkel, teli lesz buborékokkal és már használhatjuk is. :)





Az öregtésztát hűtőben, jól záródó dobozban tároljuk. Akár két hétig is eláll, ha addig el nem fogy.  Használat előtt jó egy órával a szükséges mennyiséget kivesszük és hagyjuk, hogy "átmelegedjen".
Én délután kezdtem neki az elkészítésének, így éjszaka bőven volt ideje pihenni, reggel pedig már használtam is belőle az első kenyérhez. :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése