Oldalak

2021. április 14.

Fetás-mascarponés kifli

 
 




 
 
 
 
 
Ez a recept már nagyon régóta vár a "fiókban". Bevallom, kissé rá is felejtettem. De most végre itt van. A croissant-vágó, amit használtam, nagyon klassz találmány és kifejezetten olyan embereknek találták ki, mint én, aki szabad kézzel nem igazán tud szép egyforma háromszögeket fabrikálni az épp aktuális tésztából. :D A kertben már virít a metélő fokhagyma, metélő hagyma és a medvehagyma is, így aztán kedvünk szerint bármelyikkel tölthetjük a kifliket. Ha pedig nincs kert, vagy van, de nincs benne ilyesmi, akkor szerintem egy kis reszelt fokhagymával is ugyanolyan finom lesz ez a kifli. :) 
 
 
 
 
 


 
Hozzávalók 20 db-hoz:
A tésztához: 
50 dkg sima liszt 
2 dl tej 
4-5 ek. mascarpone 
5 dkg feta sajt 
4 dkg élesztő 
1 kk. cukor  
 
 
 A kenéshez: 
3 ek. olvasztott vaj
 
 Továbbá: 
1 kis csokor metélő fokhagyma 
 
A tetejére:
1 tojássárgája 
1 kk. víz
 
  1. A tésztához az élesztőt a cukorral és egy evőkanál liszttel langyos tejben felfuttatjuk. 
  2. A lisztet, sót tálba mérjük. Belemorzsoljuk a feta sajtot. Hozzáadjuk a mascarponét, a felfuttatott élesztőt és kézzel ruganyos tésztává gyúrjuk. Letakarva, langyos helyen duplájára kelesztjük. 
  3. A megkelt tésztát lisztezett felületen ~35x50 cm-es téglalappá nyújtjuk. Hosszában elfelezzük, majd mindkét félből 10-10 egyforma háromszöget vágunk. 
  4. A tésztát megkenjük olvasztott vajjal, meghintjük a finomra vágott metélő fokhagymával, majd egyenként megformázzuk a kifliket. Sütőpapírral fedett tepsire sorakoztatjuk őket. 
  5. Lekenjük a tojássárgája és víz keverékével és 190°C-ra előmelegített sütőben ~15 perc alatt aranybarnára sütjük.


 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
A receptet megtaláljátok a Kifőztük magazin 2018. júliusi számában is. :)
...mondtam én, hogy régóta vár...


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése