Oldalak

2016. november 22.

Zöldbabfőzelék









Gyerekkorom óta nagyon szeretem. :) Bár ezzel egyelőre egyedül vagyok itthon. Talán, ha Csemete nagyobb lesz, ő is szeretni fogja és akkor már nem csak a magam kedvéért készítem. Otthon, mindig Apu ízesítette be a főzeléket, mert ő tudta olyan "igazira". Én is sokszor főztem már, de valahogy sosem lett olyan, mit az övé... Ígérem, szorgosan készítem majd ezután is. Remélem, egyszer majd nekem is sikerül olyan "igazira". ♥









Hozzávalók 4 személyre:
40 dkg zöldbab (friss, vagy mirelit)
3 ek. olaj
2 ek. sima liszt
1 kis csokor petrezselyem
cukor
ecet (10%-os)




  1. A babot megtisztítjuk, ~3 cm-es darabokra vágjuk, és annyi -enyhén sós- vízben, ami épp ellepi puhára főzzük.
  2. Egy lábosban olajból, lisztből világos rántást készítünk. Hozzáadjuk a finomra vágott petrezselymet, majd felengedjük a bab főzővizével. Csomómentesre keverjük.
  3. Belekeverjük a babot és közepes lángon, néha megkeverve, néhány perc alatt összefőzzük. 
  4. Ízlés szerint ízesítjük cukorral, ecettel, sóval. Ha kell, adunk még hozzá a főzővízből és egyet forralunk rajta. Tálaláskor finomra vágott petrezselyemmel szórjuk meg.












2 megjegyzés:

  1. Biztos vagyok benne, hogy nem kell sokat gyakorolnod ahhoz, hogy pont olyan igazi legyen ez a főzelék, mint amilyen az Apukádé volt. ;) Ő átörökítette beléd az ízesítési képességet, és a vezeti is a kezedet odafentről. ♥
    Egy kicsit a levéből örömmel megkóstolnék. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. ♥ Köszönöm! Szívből készült. :)
      Máris küldöm a kóstolót! :)

      Törlés