Oldalak

2016. november 4.

Barátfüle









Ez volt Apu kedvenc süteménye. ♥ Mamám nagyon sokszor sütött és mindig kaptunk belőle kóstolót. Otthon sosem sütöttünk, talán azért is, mert Mamáé volt az igazi. Később aztán volt néha a pékségből, egy kis nosztalgiázás végett, de azért az mégis más. Sokáig a pontos recept sem volt meg, mert hát a régiek sokszor csak úgy érzésre készítették a tésztákat. Persze sok gyakorlás után nem csoda, ha nem kellett méricskélni. Kalandos úton bár, de meglett Mamám receptje, amit egy picit módosítottam. Olyan lett, mint emlékeimben. ...és igen, felénk ezt a sütit hívják barátfülének. :) Ahány ház, annyi elnevezés... 








Hozzávalók:
A tésztához:
20 dkg sima liszt
20 dkg félfogós liszt
18 dkg zsír
1 kis tojás
2 nagy ek. tejföl
0,5 dl tej
1,5 dkg élesztő
1 tk. cukor


A töltéshez:
házi szilvalekvár

  1. Az élesztőt langyos tejben a cukorral és egy kevés liszttel felfuttatjuk.
  2. A lisztet, zsírt tálba mérjük, elmorzsoljuk. A többi hozzávalóval együtt lágy tésztává gyúrjuk.
  3. Lisztezett deszkán ~0,5 cm vastagra nyújtjuk, majd ~4x4 cm-es négyzetekre vágjuk. Mindegyik közepére egy kávéskanálnyi szilvalekvárt teszünk, majd a négyzetek két átellenes sarkát összecsípve kialakítjuk a jellegzetes formát.
  4. Sütőpapírral bélelt tepsire sorakoztatjuk és 190°C-ra előmelegített sütőben ~20 perc alatt aranybarnára sütjük.













18 megjegyzés:

  1. ♥ Ők ketten odafent most biztos összenéztek, és nagyon mosolyognak, büszkék rád, hogy micsoda tökéletes barátfüléket készítettél. :) És látod még a nap is süt. ;)
    Barátfüle + Inkaliliom = ♥ ♥ ♥
    Elcsentem néhány darab sütit innen....

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm! ♥
      Csak bátran, van még bőven (a legújabb sütésből). ;)

      Törlés
  2. Nagyon ügyes vagy, ha sikerült az emlék ízét reprodukálnod!!!!! Nálunk ő szilvás papucs, de én még nem készítettem; Daubnerék sütnek nekünk néha :D Én Nagymamám almás palacsintáját keresem, de már olyan piros rántásos láboskát sem nagyon látok, amilyenben az készült ...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm! :) Örülök, hogy sikerült, mert azért mégiscsak ez az igazi. :)

      Törlés
  3. Szia!Keleszteni nem szükséges?köszi :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia! Nem, nem kell keleszteni. :) ...szerencsére, mert így roppant hamar elkészül. ;)

      Törlés
  4. Bocs mi is az a félfogós liszt? Rétesliszt?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia! Ne haragudj, hogy ilyen későn válaszolok. A félfogós liszt valahol a rétesliszt és a finom liszt között van félúton. :) Ha esetleg nem találsz, akkor próbáld ki 2/3 rész sima liszttel és 1/3 rész rétesliszttel készíteni a tésztát. Szerintem úgy is működnie kell. :)

      Törlés
  5. Szia Ági! Az én anyukám 89 éves, ő is isteni Barátfülét tudott sütni, ma már sajnos nem nagyon tud sütögetni. Mi is Barátfülének hívtuk. Én még soha nem sütöttem, de ezt a receptet ki fogom próbálni. Köszi, hogy megosztottad,

    VálaszTörlés
  6. Szia! Ha tepertőset szeretnék sütni, akkor át lehet ezt a receptet alakítani? Nagyon guszta a papucs!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Lilla! Szerintem át lehet alakítani. :) Igaz, még nem próbáltam tepertővel... Talán, ha a zsír java részét lecseréled krémesre darált tepertőre működhet a dolog. :) Azt hiszem én is kipróbálom egyszer. ;)

      Törlés
  7. Ez volt nálunk is a barátfüle. És ugyanez a tészta volt nagyanyám túróslepényének a tésztája! Mindig együtt sütötte a kettőt.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ó, de jó! Hmmm... azt hiszem a túrós lepényt én is megsütöm ezzel a tésztával. :)

      Törlés
  8. Ma megsütöttem! Nagyon finom lett! Köszönöm szépen ezt a szuper receptet!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. De örülök neki! :) Köszönöm szépen, hogy megírtad!

      Törlés
  9. Az én nagymamám is sokszor sütötte. És hogy ne csak egy féle legyen, sütött túróslepényt is, (a sós fajtáját). Ugyanez a tészta volt a lepény alja.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Erzsi! Elnézést, hogy csak most írok.
      Ó, az a sós túrós is nagyon finom lehet. :)

      Törlés