Oldalak

2015. szeptember 27.

Fetás-rozmaringos-szilvás galette












Rég szemezek már ezzel a típusú süteménnyel, de eddig valahogy kimaradt. Nem is értem miért, mert annyira egyszerű és finom. :) ...és persze kedvünk szerint variálható! :D Mindenképp szilvás süteményt akartam készíteni, mert az itthon lévő szemek egy pöttyet már túl voltak fénykorukon. ...viszont jó lett volna valami sós íz is. Így történt, hogy a szilva alá feta sajt került. Mellé pedig némi rozmaring. A végeredmény: ropogós tészta, édes-savanykás szilvával, krémes sajttal és illatos rozmaringgal. Biztos, hogy lesz még, mert nagyon szerettük. ;)












Hozzávalók 2 db-hoz:
A tésztához:
20 dkg sima liszt
110 dkg vaj
5 dkg cukor
1 kk. só
50 ml tej
1 tojássárgája

A töltelékhez:
10 szem szilva magozva, vékonyra szelve
20 dkg feta sajt
3 ek. tápiókagyöngy
3 ek. barna cukor
1 ág friss rozmaring

A lekenéshez:
3 ek. tej
1 kk. cukor

  1. A tésztához a vajat a liszttel elmorzsoljuk. Hozzáadjuk a cukrot, sót, tojássárgáját és a tejjel sima, egynemű tésztává gyúrjuk.
  2. A kész tésztát két részre osztjuk, cipókat formálunk és fóliába csomagolva ~1 órára a hűtőbe tesszük pihenni.
  3. A sütőt előmelegítjük 180°C-ra. Egy nagy tepsire sütőpapírt fektetünk.
  4. A tésztacipókat -lisztezett felületen- egyenként 25 cm átmérőjű kör alakra nyújtjuk. A köröket tepsire helyezzük.
  5. A tésztakörök közepére -úgy, hogy a szélen ~3 cm-t üresen hagyunk- morzsoljuk a fetát. Megszórjuk tápiókával, majd elrendezzük a tetején a szilvát. Megszórjuk barna cukorral, rozmaringlevelekkel díszítjük, majd a tészta szélét óvatosan, körben felhajtjuk.
  6. A tésztát megkenjük cukros tejjel, majd előmelegített sütőben ~35 perc alatt készre sütjük a süteményt.











3 megjegyzés:

  1. Nagyon egyet gondoltunk szilvaügyileg! Sőt, képzeld, én is régóta készülök galette-et sütni, de eddig még nem álltam neki. Viszont a te sütid olyan különleges, hogy mindenképp meg kell kóstolnom. El is emeltem egy szeletet onnan a képről. :) Én pedig pont holnapra terveztem küldeni neked kóstolót az enyémből. ;)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. De jó, de jó! Akkor holnap sem leszek süti nélkül! :D ♥
      Örülök, hogy tetszik a galette! :) Mindjárt küldök egy második szeletet, ha ezt már elmajszoltad. ;)

      Törlés