Oldalak

2014. január 23.

Zsályás-rozmaringos csicsóka krémfehér sajttal









Akár fura, akár nem, még soha az életben nem ettem csicsókát. Igaz, eddig nem is nagyon botlottam bele sehol. Lehet én nem jártam "jó" helyen, de eddig valahogy elkerültük egymást. Tegnap azonban megtörtént a nagy találkozás. Nem máshol, mint itt, nálunk a sarki kis boltban. Néztem is nagyot, mikor a zöldséges polcról az egyik ládikából szép kis gumók mosolyogtak rám. ...alattuk a kiírás magyar csicsóka. ...és már téptem is a zacskót, hogy ezt most megkóstoljuk. Annyi fogalmam volt róla, hogy hasonló a burgonyához, bár semmiféle rokoni kapcsolat nincs köztük. Annál inkább szomszédi, ha a zöldségesnél egymás mellé kerülnek. :D Hazafelé jövet azon gondolkodtam, mit kellene belőle készíteni. Beléptem a kapun, a járda mellett szépen sorakoznak a zsályabokrok és már nem is volt kérdés, hogy mi lesz hozzá az egyik fűszer. Mivel a csicsóka alapból kissé édeskés, így tényleg nagyon jól illik hozzá a zsálya és a rozmaring -ami nem mellesleg virágzik, így január közepén :D-, egy kis citromlével, fokhagymával kiegészítve pedig egész különleges lett. A krémfehér sajttal pedig komplett vacsora kerekedett belőle. Mi most főételként ettük, de biztos vagyok benne, hogy egy szelet grillezett hallal, vagy csirkével is nagyon finom. :)




 

Hozzávalók 2 személyre:
60 dkg csicsóka
2 fej lilahagyma
1 fej fokhagyma
1 kis csokor zsálya
4-5 ágacska rozmaring
fél citrom leve
15 dkg krémfehér sajt
4-5 ek. olívaolaj



  1. A csicsókagumókat egy tiszta szivaccsal folyó víz alatt alaposan megcsutakoljuk, majd egyforma cikkekre vágjuk. Egy tűzálló tálba tesszük. Meghintjük sóval, meglocsoljuk olívaolajjal és kézzel jó alaposan összeforgatjuk.
  2. A sütőt előmelegítjük 200°C-ra.
  3. A lilahagymát megtisztítjuk, cikkekre vágjuk, majd a csicsóka közé tesszük. A fokhagymát gerezdekre szedjük -nem pucoljuk meg teljesen, így nem ég meg-, szintén a tálba tesszük. Meglocsoljuk citromlével, megszórjuk rozmaring és zsályalevelekkel. Alufóliával letakarjuk a tálat és betesszük a sütőbe. ~20 perc után a fóliát levesszük és további ~40 perc alatt készre sütjük. A sütési idő függ a sütő típusától és attól, hogy mekkora cikkekre vágtuk a zöldségeket, ezért időnként tűpróbával ellenőrizzük.
  4. Ha kész, a tetejére kockázzuk a krémfehér sajtot.




2 megjegyzés:

  1. De széééép! :) Bevallom, én már ettem csicsókát, Anya készített egyszer, de nem ízlett. Ugyanígy jártam a batátával, ami szintén nem nyerte el a tetszésemet. Mindezt csak azért írom, mert amikor én készítettem batát, akkor hatalmas kedvenc lett, szóval lehet, hogy a csicsókával is jój járnék, ha vennék és magam készíteném el. :D Most kedvet is kaptam hozzá neked köszönhetően. ;)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. :D Köszi! Örülök, hogy kedvet kaptál hozzá! Akkor hát próba szerencse! Remélem ez is ízleni fog, mint a batáta. ;)

      Törlés