Oldalak

2013. február 22.

Bözsi a kovász


Az egész "kovászőrület" akkor kezdődött, mikor egy nagyon kedves barátom Torma megosztotta velünk első vadélesztős receptjét. Torma vadkovász receptjét itt találjátok. Az ő segítsége és útmutatásai alapján kezdtem én is bele a kovászgyártásba. Nagyon sok hasznos tanácsot és biztatást kaptam tőle, amiért igen hálás vagyok! Azt is tőle tudom, hogy a kovásznak nevet is kell adni, mert akkor lesz csak az igazi! :) 
Íme hát: Bözsi






Én is 1:1 arányú adagolással kezdtem a kovászt. Ahány kanál víz, annyi kanál liszt. Először a lisztet felesben tettem hozzá teljes kiőrlésű búza és teljes kiőrlésű rozslisztből, de mostanra csak rozslisztet használok. Nagyjából két hónap telt el és Bözsi már egész ügyes. A konyhapulton ül egy nagy üvegben -a literes kicsinek bizonyult, mivel egy hét alatt kihízta-, most már csak akkor turbózom, mielőtt sütni szeretnék vele és persze utána, hogy kondiban maradjon. Ha sütni szeretnék vele, előző este teszek hozzá pár kanál lisztet és vizet, jól átkeverem, így felfrissül. Ha több napot pihen egyhuzamban, lehet, hogy kell egy nap is, mire beindul újra. Mostanra az arányokon is változtattam kicsit, hogy ne legyen nagyon híg. Így olyan az állaga, mint egy jó sűrű palacsintatészta, csak tele van buborékkal. :)

2 megjegyzés:

  1. Hűtőbe nem is teszed be soha a kovászt?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én nem szoktam, de biztosan jól működne akkor is, ha egy darabig ott pihenne. Csak gondolom akkor több idő kellene ahhoz, hogy újra beinduljon. :)

      Törlés