Oldalak

2018. augusztus 31.

Kürtőskalács









Gyerekkori "kedvenc". :) Bár nem sűrűn volt egymáshoz szerencsénk. :D Igazából csak nagyobb "sátoros ünnepeken" találkoztunk. Egyszer-egyszer majálison, gyereknapon, vagy augusztus 20-án. Legutóbb azt hiszem két éve vettünk egy vásárban, mert annyira ráörültem. ...bezzeg az árára nem. :D Meg is fogadtam, hogy én inkább sütök majd itthon. Aztán valahogy elmaradt. Persze lehetett volna eszkábálni sütőformákat, de bevallom töredelmesen ráfelejtettem. Nemrégiben azonban egy klassz kürtőskalács készítő készlet boldog tulajdonosa lettem. :D No nem is árválkodott sokáig a dobozában. Még érkezése napján fel is avattam. A tésztához a jól bevált családi kalács receptjét vettem alapul. Nagyon izgultam, hogy milyen lesz a végeredmény, de nem kellett volna, mert pillanatok alatt elfogyott. ;) Ezután már biztosan sűrűbben eszünk kürtőskalácsot.









Hozzávalók 4 kalácshoz:
A tésztához:
30 dkg sima liszt
2 dl langyos tej
1,5 dkg friss élesztő
5 ek. olaj
2 tojássárgája
2 ek. cukor
1/4 kk. só

A forgatáshoz:
fahéjas kristálycukor


  1. Az élesztőt 1 evőkanál liszttel és 1 evőkanál cukorral langyos tejben felfuttatjuk. A többi hozzávalóval együtt tálba tesszük és ruganyos tésztává dagasztjuk. Letakarva, langyos helyen ~30 percet kelesztjük. 
  2. A sütőt előmelegítjük 200°C-ra. 
  3. A tésztát lisztezett felületre borítjuk, 4 részre osztjuk, majd ezeket kisujj vastagságú rudakká sodorjuk. 
  4. Egyet-egyet a két sütőformára tekerünk úgy, hogy a tésztavégeket bebújtatjuk. A deszkán kicsit megsodorjuk, hogy a kalács ne legyen hézagos, majd fahéjas cukorba forgatjuk. 5 percet pihentetjük, majd újra megforgatjuk a fahéjas cukorban. 
  5. A sütőt átkapcsoljuk grill fokozatra és a kalácsokat betesszük a forró sütőbe. 2 percenként forgatva, ~20 perc alatt készre sütjük. 
  6. A kész kürtőskalácsokat lecsúsztatjuk a formáról és állítva langyosra hűtjük. A következő adaggal hasonlóképp járunk el, de mielőtt nekikezdenénk, hagyjuk néhány percet hűlni a formákat.
  7. A kürtőskalácsot frissen fogyasztjuk. :) 














A receptet megtaláljátok a Kifőztük augusztusi számában is. :)



Én ezzel a finomsággal búcsúzom a nyártól.
Jövőre újra, ugyanitt! :) 
 

6 megjegyzés:

  1. Szóról-szóra egyetértek a fent leírtakkal, már ami a gyerekkori élményeket illeti. Én is pontosan így viseltettem a kürtőskaláccsal szemben. :) A tiéd olyan tökéletes, hogy semmiképp sem hagynám ki, sőt kifejezetten kérlek rá, hogy sokat küldj (már ha maradt még belőle). :D A fotók...♥

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. :D Köszi! ♥ Örülök, ha tetszik! :) Némi késéssel, de épp emiatt tripla adagot küldök frissen sütve! ;) Mert most már bármikor ehetünk igaz? :D

      Törlés
  2. Hol lehet venni a a kurtos kalacs keszito keszletet ? En is nagyon szeretnek egyet

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia! A szövegben a vastagon szedett "kürtőskalács készítő készlet" egy link. :) Ha arra kattintasz, akkor máris a forgalmazó webáruházában leszel. :)

      Törlés
  3. Nagyon finom, köszönjük a receptet! Mi wc papír gurigákon csináltuk a kislányommal a sütőben, az én kürtőskalács készítőm faszénre való. 13 gurigára való lett ebből a mennyiségből 😊

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!
      Nagyon örülök, hogy megtetszett a recept, hogy kipróbáltátok és hogy ízlett a végeredmény. :) Együtt sütni jó móka. ;) Köszönöm szépen, hogy megírtad!

      Törlés