Oldalak

2015. május 26.

Epres-tejszínes pohárdesszert












Ez a desszert amilyen egyszerű, olyan finom. :) De tényleg! :D Nem mellesleg, nagyjából 5 perc munkával elkészíthető. ...már amennyiben nem számoljuk az eper tisztítását... De mivel ezt a kevésbé hálás munkát is meg kell csinálni, simán jár érte -munka közben- pár szem bónusz eper, csak hogy ne lankadjon a lelkesedés. :D









Hozzávalók 4 személyre:
50 dkg friss eper (tisztítva)
5 dl habtejszín
1 kk. őrölt Bourbon vanília
3+3 ek. porcukor
16-20 db házi babapiskóta

  1. Az epret felkockázzuk, a felét három evőkanál porcukorral elkeverjük és villával kicsit áttörjük. Állni hagyjuk.
  2. A tejszínt kemény habbá verjük a porcukor másik felével és a vaníliával.
  3. A poharak aljába rendezzük a kisebb darabokra tört babapiskótát. Rákanalazzuk az áttört epret, majd a tejszínhab felét. 
  4. Erre rétegezzük a megmaradt eperkockákat és a tetejét a tejszínhab másik felével díszítjük. Egy órára hűtőbe tesszük, hogy a piskóta megszívja magát az epres "sziruppal".











Tipp: A házi babapiskóta helyett természetesen a bolti is tökéletes. :D Ez esetben elég 12 db a hagyományos, hosszúkás formából.

2 megjegyzés:

  1. Jók is ezek az egyszerű desszertek, hiszen azon túl, hogy gyorsan elkészíthetőek, nagyon finomak is, ahogyan írod is. Én mindenképp vevő vagyok rá, mert mind az epret, mint a vaníliás tejszínhabot nagyon szeretem. :v

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. :D ...hát igen... ez aztán tényleg egyszerű... ;) Örülök, hogy te is szereted, bár ezt sejtettem is, úgyhogy rögtön dupla adagot csomagoltam! ;)

      Törlés