Oldalak

2017. július 3.

Rebarbarás pite









Az igazság az, hogy némiképp elkéstem ezzel a recepttel. Történt ugyanis, hogy ráfelejtettem. :D Mégis muszáj megmutatnom, mert nagyon finom volt. A rebarbara szezonnak már vége, de hátha valakinek megtetszik a recept. ;) Ezek a sorok itt kb. egy hónapja íródtak:
Nemrégiben vettünk egy "csokor" rebarbarát. Nem igazán volt vele konkrét tervem, csak nagyon ráörültem, hogy volt a zöldségesnél. :) Néhány napig a hűtő aljában pihent, de nem akartam tovább váratni. Először kompótot szerettem volna belőle készíteni, végül mégis sütemény lett. :D A vanília és méz klasszul kiegészítették a rebarbara fanyarkás ízét. Gyorsan elfogyott. :)










Hozzávalók egy 30x11x4 cm-es sütőformához:
A tésztához:
30 dkg sima liszt
20 dkg vaj
10 dkg cukor
2 tojássárgája
1 csomag sütőpor (12g)
csipet só
1 kávéskanál őrölt gyömbér

A töltelékhez:
50 dkg rebarbara tisztítva
4 ek. porcukor
2 csapott ek. étkezési keményítő
1 kk. őrölt vanília
2 ek. méz
2 ek. zsemlemorzsa

  1. A töltelékhez a rebarbarát ~2 cm-es darabokra vágjuk, tálba tesszük és elkeverjük a porcukorral, étkezési keményítővel és vaníliával. Állni hagyjuk, míg elkészítjük a tésztát.
  2. A sütőt előmelegítjük 190°C-ra. 
  3. A tésztához a lisztet elkeverjük a cukorral, sütőporral, gyömbérrel és csipet sóval. Hozzáadjuk a vajat, elmorzsoljuk, majd a tojássárgájákat hozzáadva összeállítjuk a tésztát. Lisztezett deszkán ~35x15 cm-es téglalappá nyújtjuk, majd a formába tesszük. Elegyengetjük, a széleket magasabbra igazítjuk.
  4. Meghintjük a zsemlemorzsával, majd ráhalmozzuk a rebarbarát. Megcsorgatjuk a mézzel, majd előmelegített sütőben ~35-40 perc alatt készre sütjük. 
  5. A formában hagyjuk langyosra hűlni. Tetszés szerint szeleteljük, tálaláskor porcukorral hintjük. Tejszínhabot, vagy vaníliafagylaltot kínálunk mellé.






















Tipp: Szerintem a süti rebarbara kompóttal is klasszul működhet, csak jól le kell csepegtetni, hogy ne ázzon el a tészta. :)

2 megjegyzés:

  1. Még sosem kóstoltam rebarbarát, pedig nagyon szeretném kipróbálni egyszer. Azt hiszem, pont ezzel a típusú tésztával kezdeném a sort, mert ez az egyik kedvenc. :) A te pitéd nagyon guszta, örömmel eszegetném. :) És én is pont azt mondtam magamban a soraid olvasása közben, hogy szerintem is jó lehet kompóttal, úgyhogy igazából nem is késtél el a recepttel. ;)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. :D Köszi! Örülök, hogy így gondolod! :)
      Akkor máris indítom, hogy minél hamarabb eszegethesd! :)

      Törlés