Oldalak

2017. május 6.

Vaníliás karika









Holnap Anyák napja. :) Erre a szép ünnepre egy régi kedvenccel készültem. Emlékszem, hogy régen, a családi ünnepeken ez a süti mindig ott volt a kekszes tálcán. ...és mindenki szerette. :) Lehet, hogy csak az idő szépíti, de akkoriban nagyon finomakat lehetett kapni. ...bár ezelőtt sosem sütöttem még, bíztam benne, hogy sikerülni fog! ;) Sok receptet találtam, sokat el is olvastam, végül csak úgy lett, ahogy lenni szokott, variáltam egy sajátot. :D A próbasütésnek nagy sikere volt, bátran ajánlom mindenkinek. :)







 

Hozzávalók ~70 db-hoz:
47 dkg fehér tönkölyliszt
25 dkg vaj
20 dkg porcukor (házi vaníliás cukorból daráltam)
1 rúd vanília kikapart magjai
2 ek. étkezési keményítő
1 kk. sütőpor
1 tojás
2 tojássárgája
csipet só

A bevonáshoz:
20 dkg étcsokoládé


  1. A tésztához a vajat elmorzsoljuk a sütőporral és étkezési keményítővel elkevert liszttel. Hozzáadjuk a többi hozzávalót és összeállítjuk a tésztát.
  2. Fóliába csomagolva hűtőben pihentetjük 1 órát.
  3. Pihentetés után a tésztát lisztezett felületen 1 cm vastagra nyújtjuk és 4,5 cm átmérőjű formával kiszaggatjuk. A közepüket egy ~1,5 cm átmérőjű formával kiszúrjuk. Én csillagcsövet használtam.
  4. A karikákat sütőpapírral fedett tepsire sorakoztatjuk. Nem túl szorosan, mert sütés közben kissé megnőnek. A leeső részeket újragyúrjuk, nyújtjuk és formázzuk, míg a tészta el nem fogy.
  5. 180°C-ra előmelegített sütőben ~12-15 perc alatt aranybarnára sütjük. 
  6. A csokoládét vízgőz felett felolvasztjuk és bevonjuk vele a kihűlt karikák alját. Az így elkészített süteményt sütőpapírra sorakoztatjuk és hűvös helyen pihentetjük, míg a csokoládé megszilárdul.












2 megjegyzés:

  1. Hogy én mennyire szerettem a vaníliás karikát! :) Mami mindig ilyet vett nekem, amikor látogatóba mentem hozzá, és az bizony sűrűn előfordult. :) Sok csoki volt rajta, és szerintem is jóval finomabb volt annál, amit most lehet kapni. A te karikáid nagyon kis csinosak és tuti finomak, mert szeretettel készültek a jeles napra. Kaphatok pár darabot?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. :) A régi szép emlékek... ♥
      Remélem, hogy ezek a karikák is ízleni fognak, küldök is egy dobozkával. :) ...és nem csak pár darabot. ;)

      Törlés