Oldalak

2016. április 22.

Epres csokoládétorta
















Ez a recept -pontosabban ennek az eredetije- Bill Granger Most te főzz! című hőskölteményéből származik. A könyvet pedig még szülinapomra kaptam páromtól. Nagyon megörültem neki, mert a fent említett figura tv-s sorozatát is kedvelem, és anno meg is akartam szerezni ezt a könyvet, de mikor megrendeltem, a könyváruház értesített, hogy az utolsó példányra pályázok, ami hát hogy is mondjam, ...kissé viharvert. Így aztán lemondtam róla. Később rá is felejtettem. Épp ezért tényleg nagyon klassz meglepetés volt. És a meglepetéseknek itt nincs vége. :D Bosszankodhatnék is, de inkább csak jót derülök rajta és magamon... Történt ugyanis, hogy első olvasatra belebotlottam egy málnás csokoládétortába. Gondoltam is, hogy ez lesz az első recept, amivel felavatom a könyvet. :) Tüzetesen elolvastam a hozzávalókat, majd a leírást, de többedik nekifutásra sem stimmelt valami. Aztán rájöttem, hogy az egyik mozzanat, nemes egyszerűséggel kimaradt a leírásból. Persze én sem követtem grammra pontosan a leírást, ami a hozzávalók fura mennyiségeit illeti, mivel menet közben muszáj volt kicsit módosítani a recepten, mert a tészta és a máz is olyan hígnak bizonyult, hogy nem mertem egy az egyben úgy elkészíteni a tortát. Tovább sütöttem és tovább is hűtöttem, mint ahogy a leírásban szerepelt. Gondoltam inkább biztosra megyek. (Eredetileg 20 percet pihentettem sütés után, de simán ráfért volna fél óra is.) Sejtettem, hogy a máz némiképp a formában marad, de azt nem, hogy konkrétan egy jó része lefolyik a tortáról. :D Néztem is nagyot. Aztán fénysebességgel, meg egy kicsivel elkezdtem visszakanalazni a mázat a torta tetejére. Közben annyira meghűlt, hogy bátran betehettem a hűtőbe, így a kanalazás és az igazgatás sűrű hűtőnyitogatás közben fejeződött be. Mindezt leszámítva a torta amúgy isteni finom, krémes és nagyon-nagyon csokoládés. Az eper és a csoki klasszul kiemelik egymást, a tejszín pedig már csak hab a tortán. :D
















Hozzávalók egy 22 cm átmérőjű kapcsos tortaformához:
A mázhoz:
15 dkg étcsokoládé
15 dkg eperlekvár
1,25 dl tejszín

A tésztához:
3 dkg holland kakaópor
0,5 dl tej
1,25 dl forró víz
1/2 vaníliarúd kikapart magja
10 dkg eperlekvár
12 dkg puha vaj
6 dkg cukor
2 tojás
12,5 dkg sima liszt
2 ek. étkezési keményítő
1/2 csomag sütőpor (6g)
csipet só

Továbbá:
vaj a forma kikenéséhez
holland kakaópor a díszítéshez


  1. A sütőt előmelegítjük 180°C-ra. A tortaformát vastagon kivajazzuk.
  2. A mázhoz kis lábosba tesszük a csokoládét, tejszínt és eperlekvárt. Összemelegítjük, majd a kivajazott formába öntjük.
  3. A tésztához a kakaót kikeverjük a forró vízzel, majd hozzáadjuk a tejet, a vaníliamagot és az eperlekvárt. 
  4. A vajat a cukorral felhabosítjuk, majd egyenként beledolgozzuk a tojásokat. Ezután elvegyítjük a kakaós masszával.
  5. A lisztet, sütőport, étkezési keményítőt és sót elkeverjük, majd fokozatosan vajas-kakaós részhez adagoljuk.
  6. A tésztát a mázrétegre öntjük úgy, hogy azt teljesen befedje. Előmelegített sütőben ~45 percig sütjük.
  7. A formában hagyjuk ~30 percet hűlni, majd a tortát tálra borítjuk. A máz egy része biztosan a formába ragad, de ne aggódjunk, ez a torta jellemzője. :D Nyugodtan kapargassuk le a formáról és kanalazzuk a torta tetejére.
  8. Hűtőbe téve a máz szépen megdermed -ekkor meghintjük kakaóporral-, de fogyaszthatjuk melegen, vagy langyosan is, egy jó adag tejszínhab kíséretében. :) 















Ez egy igazán szép nap! Ünnepeljünk hát tortával! :) 
Öcsi! Nagyon boldog születésnapot kívánunk! 
S ahogy Csemete mondja: "Boldog szülinapika!" 

6 megjegyzés:

  1. A te instrukcióid alapján már biztos senki sem fog megrettenni a torta elkészítésétől. Én legalábbis biztos nem. Nagyon érdekesen készül, valóban, és igazán finomnak látszik. Az eper pedig még dob rajta egyet, ha a csokisság nem lenne valakinek elég. :D Én boldogan belekóstolnék. :)
    Azok a kék csíkos csészék...♥
    Öcsinek pedig ezúton is boldog szülinapot kívánok! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ó, de kedves vagy! :) Köszönjük szépen, átadom! :) ♥
      :D Igen, némiképp izgalmas az elkészítés. :D Örülök, ha tetszik, máris indítom a kóstolót. :) Az eper és csoki mellé egy jó adag tejszínhab is jár. ;)

      Törlés
  2. Nem vagyok csokisüti-rajongó, DE ha a csoki folyós/krémes állagú és eper is társul hozzá, akkor igen!! Nekem a csoki soufflee jutotteszembe róla.
    Köszönöm a receptet, ki fogom próbálni! <3

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. :) Örülök, hogy megtetszett neked is! Igen, valóban hasonlítanak. :) A folyós/krémes állag pedig abszolút megvan. :D Remélem ízleni fog!

      Törlés
  3. Eper, vagy málna van a tortában, mert a bevezetőben málnás csokoládétorta szerepel? :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Esetemben eper, mert nem volt málnalekvárom, ami az eredeti receptben szerepel. :)

      Törlés