Oldalak

2015. szeptember 23.

Rántott zeller pikáns joghurtos mártogatóval és szőlős zöld salátával









Még soha nem csináltam rántott zellert. Enni se sokszor ettem, így ezen alkalmakat is egy kezemen meg tudom számolni. :D Nem is tudom miért. Régen egyáltalán nem voltam kibékülve ezzel a zöldséggel. Az íze kedvéért, persze sok ételbe kell, de hogy meg is egyem? Na neee... :D Aztán egyszer mégis megkóstoltam és azóta igencsak kedvelem. Mivel itthon én vagyok a fő zöldségevő -bár ez az állítás lassan megdőlni látszik ;)- a levesekből is én szoktam kipecázni. Gondoltam ideje kipróbálni rántott formában. :) Igaz, csak csemeténél és magamnál arattam vele sikert, azért a mártogató és a saláta Apának is ízlett. :D









Hozzávalók 4 személyre:
A rántott zellerhez:
2 nagy zeller
teljes kiőrlésű liszt
teljes kiőrlésű kenyérmorzsa (most vollkorn kenyérből)
2 tojás
1 ek. olívaolaj

bors

A mártogatóhoz:
4 dl natúr joghurt
1 tk. méz
1 tk. sumac
2 tk. édeskés curry
1 tk. citromlé


A salátához:
1 kis fej jégsaláta
2-3 marék friss rukkola
2 marék fehér szőlő
1 ek. balzsamecet
1 ek. olívaolaj


  1. A mártogatóhoz a hozzávalókat tálba tesszük és alaposan kikeverjük. Hűtőben pihentetjük, míg elkészül a zeller.
  2. A salátához a jégsalátát megtisztítjuk, vékonyra szeljük. Egy tálban elkeverjük a rukkolával és a félbe vágott szőlőszemekkel. Ízesítjük olívaolajjal, balzsamecettel. Tálalásig hűtőbe tesszük. 
  3. A zellergumókat megtisztítjuk és ~1 cm-es karikákra vágjuk. A karikákat 2-3 hasábra szeljük, attól függően, mekkorák.
  4. A feldarabolt zellert lábasba tesszük és enyhén sós vízben 15 perc alatt előfőzzük. Ha kész, kiszedjük, lecsepegtetjük és kihűtjük.
  5. A sütőt előmelegítjük 200°C-ra. Egy nagy tepsit kibélelünk sütőpapírral.
  6. A zellerhasábokat fűszerezzük sóval, borssal, majd lisztbe, olajjal elkevert tojásba és kenyérmorzsába forgatjuk. Az így bepanírozott hasábokat tepsire sorakoztatjuk és előmelegített sütőben ~15 perc alatt ropogósra sütjük. 
  7. A rántott zellert pikáns mártogatóval és szőlős zöld salátával kínáljuk.













Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése