Oldalak

2015. április 26.

Majomkenyér















Atya világ! :D Ezer éve nem ettem ilyen édességet. Szerintem még javában középiskolás voltam, mikor utoljára nekiláttunk otthon. Pedig kicsinek nagyon imádtuk. Messze-mamáék mindig készítettek, ha tudták, hogy jön a gyereksereg. :) ...és mikor nekiültünk az unokatesókkal, pillanatok alatt elillant az egész. Nemrégiben otthon voltunk Anyuéknál és ahogy beszélgettünk erről-arról, Öcsinek eszébe jutott, hogy milyen régen csináltunk majomkenyeret. Hihetetlen, hogy így megfeledkeztem róla. Persze a nagy örömködésben a receptet elfelejtettem leírni, másnap Anyu lediktálta, így még akkor este neki is láttam. ...hát megmondom őszintén, most ketten voltunk rá, de így is két nap alatt elkopott az egész. :D











Hozzávalók egy őzgerincformához:
25 dkg puha vaj
30 dkg porcukor
3 ek. sima liszt
3 púpozott ek. holland kakaópor
1 tojás
12 dkg háztartási keksz
5 dkg aszalt meggy
5 dkg aszalt sárgabarack
5 dkg hámozott mandula

  1.  Egy tálban gőz felett összeolvasztjuk a vajat, porcukrot, kakaóport. Hozzáadjuk a lisztet, tojást és ~10 percig kevergetve összefőzzük.
  2. A kekszet ~1cm-es darabokra törjük, az aszalt sárgabarackot apróra vágjuk, majd a meggyel és mandulával együtt a kakaós alaphoz keverjük.
  3. Egy őzgerincformát kibélelünk konyhai fóliával és belekanalazzuk a süteményalapot, közben elegyengetjük, hogy ne maradjanak benne nagy légbuborékok.
  4. Szobahőmérsékleten hagyjuk kihűlni, ezután betesszük a hűtőbe néhány órára -vagy akár egy éjszakára- szilárdulni. 
  5. Tálalás előtt a formából kivesszük -a fóliát óvatosan lehúzzuk-, majd éles késsel szeleteljük. Fogyasztásig hűtőben tartjuk.














Az eredeti receptben nincs aszalt gyümölcs. 15 dkg keksz vagy babapiskóta és 10 dkg darabolt dió keverékével készül.

4 megjegyzés:

  1. Annyira jól néz ki! Igaz, én még sosem kóstoltam ezt a sütit, de biztos, hogy szeretném. Szerintem jó ötlet bele az asztalt gyümi, főleg az aszalt meggy, mert az édes mellé kell valami savanykásabb is. Messze-mama megint büszkén néz le rád odafentről. ;)

    VálaszTörlés
  2. Jaj, de fincsi! De régen ettem ilyet én is! Nagyon jól néz ki! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. De jó, de jó! :) Máris küldöm a kóstolót! :)

      Törlés