Oldalak

2015. március 27.

Csokoládés mini kuglóf









Nemrég kuglófot sütöttem és újra rá kellett jönnöm, hogy én a kuglófot szeretem. :D Úgy belelkesültem ettől a felfedezéstől, hogy azonnal be kellett szereznem mini sütőformákat, hogy kipróbálhassam, milyen is a kuglóf, ha mini. A jól bevált receptet használtam egy picit átalakítva. Az csak menet közben derült ki, hogy ez a tésztamennyiség bőven elég lehet 16-18 formához is, mert ezek igencsak duci kuglófok lettek. :D









Hozzávalók 12 db 7 cm átmérőjű formához:
A tésztához:
38 dkg sima liszt
3 dkg holland kakaópor
8 dkg olvasztott vaj
8 dkg cukor
3 tojássárgája
2,5 dl langyos tej
2 dkg élesztő
5 dkg sütésálló étcsokoládé csepp
1 kk. őrölt Bourbon vanília
csipet só

A csokoládémázhoz:
10 dkg porcukor
3 dkg holland kakaópor
~4 ek. víz
2 ek. vaj

Dekorcukor a díszítéshez.


  1. Az élesztőt egy csipet cukorral ~1 dl langyos tejben felfuttatjuk.
  2. A cukrot a vajjal és a tojássárgájával jó habosra kavarjuk, majd hozzáadjuk a felfuttatott élesztőt, a maradék tejet, vaníliát. Elkeverjük, majd beleszitáljuk a lisztet, a kakaóport, beleszórjuk a csokoládé cseppeket és fakanállal -vagy géppel- szép simára dolgozzuk a tésztát.
  3. Elosztjuk a kivajazott formákban, majd huzatmentes helyen ~50 percig kelesztjük. 
  4. A megkelt tésztát 190°C-ra előmelegített sütőben ~20 perc alatt -tűpróba- kisütjük. 
  5. Kicsit hűlni hagyjuk, majd a formákból óvatosan kivéve, rácsra téve kihűtjük.
  6. A csokoládémázhoz a porcukrot a kakaóporral és vízzel kis lángon összefőzzük. Belekeverjük a vajat, majd a kész mázzal megcsorgatjuk a kuglófok tetejét. Dekorcukorral díszítjük.










7 megjegyzés:

  1. Ohh, mamám.... :D Annyira szépek és aranyosak! És én most annyira szépen és kedvesen pillogok a pilláimmal, tessék kérem észrevenni, hogy nagyon-nagyon szeretnék kóstolót.... sok mini kuglófot most azonnal, na! :D Gyönyörű képek!!! ♥

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. :D De cuki vagy! Úgy örülök, hogy tetszenek! Már küldöm is a csomagot, tettem mellé egy kis extra csokimázat is. ;)

      Törlés
    2. Te még cukibb vagy, hogy ilyen szépséges, finomságos édességgel kényeztetsz, és még plusz mázat is küldesz. Köszipuszi! :D

      Törlés
  2. Jajj de guszta! Pont a héten láttam szilikon mini kuglóf formát a Lidl-ben.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi Évi! :) ...én is nagyon ráörültem, annyira jópofák.

      Törlés
  3. Ma.megsütöttem.kicsi változtatással fele citromos vaníliás fele kakaós tészta lett. Imádják a gyerekek nem túl édes isteni levegős kuglófkáim lettek. Köszönöm a finom receptet!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ó, de jó! :) Ennek igazán nagyon örülök! Köszönöm a kedves visszajelzést! :)

      Törlés