Oldalak

2015. január 29.

Fogas kérdés






Fogmosás. Ez aztán a fogas kérdés! :D Mikor kezdjük? Mivel? Hogyan? Hányszor? Bizony eljött az ideje annak, hogy Csemete rendszeresen fogat mosson. Mert nagyon kell vigyázni a fogincokra, ha az ember azt szeretné, hogy a csemetéje jó fogakkal jókat egyen. :D
Néhány hete, mikor a doktornéninél jártunk, alaposan kitárgyaltuk ezt a témát. Persze utánaolvastam a dolgoknak, de azért mégiscsak jobb, ha az ember lánya erről beszélget egy gyermekorvossal. 
Így hát, mikor hazaértünk, előkerült a fiókból a kis kezdő fogkefecsomag és minifogkrém. :D ...mert aki már hat foggal vigyorog a világra, annak kérem komoly felszerelés dukál. :D 
...és aznap este elkezdtünk gyakorolni. Először az első fogkefével. Ami sokkal inkább egy fura rágóka, de a célnak pont ez a jó, mert így a Csöpp hozzászokott a formához, a mozdulatokhoz és ahhoz, hogy naponta egyszer ezzel a bigyóval anya végigcsiszitolja a fogakat. 
Két hét után jött az újabb lépés, a kettes számú gyakorló fogkefével, ami már sokkal inkább fogkefeforma. :D Igaz, még kis gumitüskék vannak a fején, de már majdnem olyan, mint az igazi. Erre már tettem egy gondolatnyi babafogkrémet is.
Néhány napja -egy hét "majdnemfogkefe" után- kipróbáltuk az Igazi minifogkefét. Mostanra Csemete ügyesen megtanulta, hogy hogyan kell tartani a buksiját és a száját, ha jön anya és mondja, hogy: -Lefekvés előtt meg kell mosni a fogacskákat. :) Persze ez még korántsem igazi fogmosás, még nincs öblögetés és TV Macit megszégyenítő gurgulázás. De szépen lassan ez is megszokottá vált és egyelőre ez a legfontosabb. :)

6 megjegyzés:

  1. ilyen fogkefés minicsomagot honnan lehetne szerezni? nekünk is jól jönne!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia! A három darabos tanuló fogkefecsomagot -ez itt a reklám helye :)- a Rossmannban vettem. A fogkrém pedig ajándék termékminta volt, egy patikában kaptuk. :) Hüvelykujjnyi kis tubus az egész, de nagyon jópofa. :) Remélem tudtam segíteni!

      Törlés
  2. Ó, de aranyos kis történet ez! Vigyorogva olvastam, mert elképzeltelek benneteket, ahogy közösen ügyködtök a fogas kérdésen. :D És tényleg, 6 fogacskával már beszélni kell a témáról, mi több kezelésbe kell venni a fogkefével. Úgy sejtem, a te széles mosolyodnak hála, amit a Csemetének nap mint nap bemutatsz a fogmosás kapcsán, ez sem lesz mumus, akárcsak az evés kapcsén 1-2 zöldség. Ha Anya nevet, akkor nincs baj. :D Éljen a fogimosi! ;)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. :D Bizony! Éljen a fogimosi! Most olyan jót nevettem, mert mi is így mondtuk kicsinek. :) ...sőt, néha még most is. :D Szerencsére Csemetének tetszik az ügyködés. Olyannyira, hogy tegnap, mikor már befejeztem volna, jelezte, hogy ne hagyjam abba. :D

      Törlés
    2. Ó, ezen meg én nevettem, mármint azon, hogy ti is fogimosinak mondjátok. :D
      Komolyan?! A végén még kedvenc tevékenység lesz nálatok a fogtisztítás. Ja, egy fontos dolog!!! A Kutyafül kérdezte, hogy ez a forgkrém tartalmaz-e mesterségesen előállított szájfertőtlenítőt, aminek most nem jut eszembe a neve. Ha nincs benne, akkor jó. ;)

      Törlés
    3. :D Még az is lehet! :D Csak győzzük fogkrémmel. ;)
      Külön köszönet az érdeklődésért! Megnéztem, nincs benne olyasmi. :) Van viszont borsmenta és fodormenta olaj, úgyhogy szerencsére természetes fertőtlenítőt tartalmaz. Pfühhh... azért megkönnyebbültem. ...és még az íze is jó! :D

      Törlés