Oldalak

2014. október 29.

Gyömbéres-citromos méz kakukkfűvel









Tudom, hogy nagyon sokan vagyunk, akik ismerjük, szeretjük ezt a keveréket. :) Bevallom, én csak tavaly télen készítettem először, de nagyon megszerettem. Idén eddig vártam vele, de tegnap kiderült, hogy Páromnak fáj a torka, így aztán muszáj volt gyorsan nekilátni. :) Na ez most úgy hangzott, mintha valami hatalmas munka lenne. :D Az előkészítés nem tart tovább pár percnél. Igaz, utána érdemes érlelni 1-2 napot, de aki bírja a friss gyömbér erejét, fogyaszthatja frissen is. Mondjuk szerintem a pihenő után jobb a hatása. Anyu is évek óta készít ilyen keveréket és szorgalmasan fogyasztják is. Azért én hogy, hogy nem, ezen is variáltam picit. Mivel a kakukkfű köhögéscsillapító hatását jól ismerem -anno rengeteg kakukkfűteát megittam és tényleg sokat segített-, gondoltam csempészek ebbe a csoda keverékbe is. :) 






Hozzávalók:
1 egész citrom (kezeletlen)
5 dkg friss gyömbér
3-4 ágacska friss citromillatú kakukkfű
méz

  1. A citromot jól megmossuk, leszárítjuk, majd felkarikázzuk. A karikákat félbe/negyedbe vágjuk. A gyömbért meghámozzuk, vékonyan felszeleteljük, majd a szeleteket vékony csíkokra vágjuk. A kakukkfüvet megmossuk, leszárítjuk.
  2. Egy kis üvegbe rendezzük a citromot, gyömbért, kakukkfüvet, majd felöntjük annyi mézzel, ami ellepi.
  3. Lezárva, hűtőbe tesszük 1-2 napra, ezután fogyasztjuk.






Ha szeretjük elrágcsálni a citromot, gyömbért, vághatjuk őket egész apróra is. ...mondjuk én így is megeszem. :D De csak óvatosan persze. 

5 megjegyzés:

  1. Itt is elmondom, hogy ngyon szép ez a keverék! :) Biztos azért is látom így, mert hatalmas citromrajongó vagyok. :D A Párod torka biztos hamar helyrejön ettől, hiszen minden benne van, ami erősíti az immunrendeszert és közvetlenül is hat. Ki kell próbálnom nekem is.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. :D Örülök, hogy tetszik! Igen, a citrom nálunk is tonnaszám fogy. Leginkább teába karikázzuk, de persze azért máshoz is használom. :) Jó találmány, az egyszer biztos.

      Törlés
  2. Én is használom nagyon jó a hatása

    VálaszTörlés
  3. Nagyon jó Én csak egy fél citrom levet 2 gerezd fokgagymát kb 1 cm gyömbért 2 ek mézet keverek össze. A gyömbért,fokhagymát lereszelem. Nagyon jó.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Klasszul hangzik! :) Anyu még fokhagymás mézet szokott csinálni így a "megfázós" időszakban, de ez a gyömbéres variáció is tetszik. :)

      Törlés