Oldalak

2013. augusztus 23.

Fűszeres brokkolifánk






Elég ritkán van itthon brokkoli, ami annak köszönhető, hogy csak én eszem. Micsoda meglepetés... :D Remélem jövőre már a konyhakertben is lesz, úgyhogy többször asztalra kerülhet. :) Most mirelit brokkolit használtam. Igazság szerint, először bundásan akartam kisütni, de a zacskót kibontva láttam, hogy milyen kis apró rózsákra van darabolva, azt pedig bebundázni egy örökkévalóságig tartott volna. Így kedvenc minipalacsinta receptemet kicsit megvariálva készültek ezek a brokkolifánkok.




Hozzávalók 20 db fánkhoz:
45 dkg brokkoli (lehet friss, vagy mirelit)
4 szál vékony újhagyma
1 kis csokor petrezselyem
25 dkg liszt
2,5 dl tej
1 tojás
1 kk. sütőpor

bors
szerecsendió

  1. A brokkolit lobogó, enyhén sós vízben néhány perc alatt előfőzzük; vigyázva, hogy ne puhuljon meg túlságosan. Akkor jó, ha még roppan egy picit.
  2. Az újhagymát, petrezselymet megmossuk. A hagymát felkarikázzuk, a petrezselymet finomra vágjuk.
  3. A tészta hozzávalóit csomómentesre keverjük, majd hozzáadjuk a hagymát, petrezselymet, végül óvatosan beleforgatjuk a brokkolirózsákat.
  4. Egy lábasban, vagy wok-ban olajat hevítünk és két kanál segítségével kis "fánkokat" szaggatunk a tésztából. Aranybarnára sütjük -ne legyen túl forró az olaj, mert akkor belül nyers marad a tészta-, papírtörlőre szedjük és forrón tálaljuk.




2 megjegyzés:

  1. Csuda jópofa! Miket ki nem találsz! Azt hiszem, így még én is megkóstolnám a brokkolit. A múltkor pl. Gold brokkoli krémlevese is lecsúszott a torkomon. :) A fotók naggggyon tetszenek!!!!

    VálaszTörlés
  2. Köszi, aranyos vagy! :) Nahát! De jó! Biztos finom leves volt. ;) Ennek a fánknak sincs nagyon vad brokkoli íze; a petrezselyem és az újhagyma sokat "lágyítanak" rajta. Persze én nem vagyok mérvadó, mert szeretem a brokkolit, de egyszer hátha... :) Örülök nagyon, hogy tetszenek a fotók!

    VálaszTörlés