Oldalak

2013. június 27.

Csirkemájfelfújt






Újabb variáció csirkemájra. :) ...nem tehetek róla, egyszerűen imádjuk. :D Éppen ezért újabb és újabb recepteket kell kipróbálnunk, megkóstolnunk. Ez most egy régi klasszikus. Egy ősöreg receptes újságban találtam. Nem is értem, hogy eddig hogy nem akadt meg rajta a szemem? ...de sebaj, mert felkerült az étlapra és azóta már többször is készítettem apróbb módosításokkal. ;) Szeretjük, mert laktató, nem is kell hozzá külön köret, csak egy jó kis vegyes saláta.




Hozzávalók 4 személyre:
60 dkg csirkemáj
3 tojás
2 szikkadt rozsos zsemle
1 kis fej lilahagyma
2-3 gerezd fokhagyma
1 csokor petrezselyem
1 kis chili

bors

Kevés olaj és zsemlemorzsa a formákhoz. Petrezselyem és kakukkfű a tálaláshoz.


  1. A csirkemájat megtisztítjuk, megmossuk, majd papírtörlőn leszárítjuk. 
  2. A zsemléket darabokra tépkedjük és kevés langyos vízben beáztatjuk
  3. A májat egy nagyobbacska darab kivételével éles késsel elkaparjuk, vagy ledaráljuk, majd egy tálba tesszük. A félretett darabot kockákra vágjuk, ezt is a tálba tesszük.
  4. A sütőt előmelegítjük 180°C-ra.
  5. Négy egyszemélyes sütőtálat kikenünk olajjal és kiszórunk zsemlemorzsával.
  6. A lilahagymát és fokhagymát megtisztítjuk, majd finomra vágjuk a petrezselyemmel együtt. A beáztatott zsemléket kinyomkodjuk. A tojásokat szétválasztjuk, a fehérjét kemény habbá verjük. A tojások sárgáját a zsemlével és a felaprított zöldségekkel a májhoz adjuk.
  7. Sózzuk, borsozzuk, beleszórjuk a petrezselymet, majd jól összekeverjük az egészet. Beleforgatjuk a felvert tojásfehérjét, majd szétosztjuk a négy tálban. A tetejükre vékony karikára vágott chilit teszünk.
  8. Előmelegített sütőben ~25 perc alatt készre sütjük.





4 megjegyzés:

  1. Imádom, hogy imádod a májat! Képzeld, Gold is, szóval már hárman vagyunk! :D Ez a recept számomra nagyon érdekes, még sosem hallottam májfelfújtról, de nagyon szeretném megkóstolni. Van itthon májam, csak zsemlém nincs, mert régóta nem sütöttem már. De úgy látom, most már muszáj lesz.

    VálaszTörlés
  2. :D De jó! Annyira csípem, hogy ti is így lelkesedtek a májas ételekért! Igen, én is csak lestem, mikor először olvastam a receptet, de azóta többször készült és nagy kedvenc lett. Remélem Nektek is ízleni fog! ;)

    VálaszTörlés
  3. Kedves Ági!
    Nagyon tetszik a recept, csak sajnos nincsenek egyszemélyes sütőedényeim. Vajon tepsiben vagy jénaiban is működik?
    Szeretettel: Emese

    VálaszTörlés
  4. Kedves Emese! Szerintem minden gond nélkül megsütheted az egészet egyben jénaiban. :) Talán egy picivel hosszabb lesz a sütési idő... Örülök, hogy tetszik a recept! Remélem ízleni fog! :) Szeretettel: Ági

    VálaszTörlés