Oldalak

2013. február 17.

Gyömbéres-mézes limonádé









Kellemes frissítő. Édes és savanykás, fűszeres üdítő. Már jó rég kinéztem magamnak ezt a limonádét. Gondoltam, hogy kellemes lehet mézzel és gyömbérrel. Nem is csalódtam. :) Nyáron friss mentával is megbolondíthatjuk. Én most csak ezt a két ágacskát tudtam lemenekíteni a tőről. Igazából ez annak köszönhető, hogy mostanában elég enyhe az időjárás errefelé. 






Hozzávalók 2 l üdítőhöz (4-6 személyre):
2,5 dl méz
2,5 dl víz
5 dkg friss gyömbér (tisztítva)
1 dl frissen facsart citromlé
1,5 l szénsavas ásványvíz (behűtve)

Menta vagy citromfű a díszítéshez.


  1. Elkészítjük a szirupot. A gyömbért vékony szeletekre vágjuk és egy kisebb fazékba tesszük.
  2. Hozzáadjuk a mézet, a sima vizet és közepes lángon forrásig melegítjük.
  3. 5 percig gyöngyözve forraljuk, majd lehúzzuk a tűzről és hűlni hagyjuk.
  4. Ha a szirup kihűlt, egy nagy kancsóba szűrjük -így eltávolítva belőle a gyömbérszeleteket- hozzáadjuk a citromlevet, elkeverjük.
  5. Felöntjük a szénsavas ásványvízzel, majd poharakba töltjük.
  6. Mentaággal díszítjük.





 

2 megjegyzés: