Oldalak

2018. január 20.

"Nemszeretem leves" - Zöldségleves sertéshússal









Ez a leves nevével ellentétben a családunk nagy kedvence. :) A "Nemszeretem leves" elnevezés apai nagypapámtól származik, mert ezt a levest nagymamám anno csirkeaprólékkal készítette. ...és hát lássuk be, elég macerás a sok csontról lebogarászni a finom húst, ahelyett, hogy jóízűen bekanalaznánk a levest. Persze annak is megvan a varázsa, de nem akkor, mikor az ember igen éhes. :D Mi is sokszor készítettük az eredeti recept szerint, később aztán kockára vágott csirkemellből és sertéshúsból is. A név megmaradt, a recept kicsit változott, de akár így, akár úgy készítjük, mindenhogy finom. ;)










Hozzávalók 6-8 személyre:
40 dkg sertéstarja
2-3 sárgarépa
2-3 petrezselyemgyökér
1 karalábé
20 dkg zöldborsó (friss vagy fagyasztott)
kis csokor petrezselyem
1-2 ek. olaj

bors

A galuskához:
1 tojás
sima liszt


  1. A zöldségeket megtisztítjuk. A sárgarépát és a petrezselyemgyökeret felkarikázzuk, a karalábét 0,5 cm vastag, 3-4 cm hosszú hasábokra vágjuk. 
  2. Egy lábasban felhevített olajon lepirítjuk az apró kockákra vágott sertéstarját. Hozzáadjuk a zöldségeket, ízesítjük sóval, borssal. Néhány percig kevergetve együtt pirítjuk a hússal. 
  3. Felöntjük annyi vízzel, ami ellepi és fedő alatt puhára pároljuk. 
  4. Beleszórjuk a finomra vágott petrezselymet és ízlés szerint felengedjük vízzel, ha kell, még ízesítjük. 
  5. A tojásból és lisztből kevert galuskatésztát a gyöngyöző levesbe szaggatjuk, majd néhány perc alatt készre főzzük.










A receptet a Kifőztük januári számában is megtaláljátok. :)

4 megjegyzés:

  1. Igen, én sem kedvelem, amikor minden figyelmet a csontokra
    kell fordítani; vendégségben különösen!
    A te levesed viszont nagyon ígéretesen néz ki.

    VálaszTörlés
  2. Csatlakozom az előttem szólóhoz, tényleg hívogató ez a leves. :) Szeretem a sertéshusival készült, tartalmas leveseket, úgyhogy a tiédre is vevő vagyok. Holnap ebédre szeretnék rendelni tőled egy jó nagy adagot. :D *.*

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. :) De jó! Akkor időzítem a küldést, holnap ebédre érkezik egy fazékkal. :D ...mert olyan szépen nézel. ;)

      Törlés