Oldalak

2017. november 22.

Sült szőlős-mascarponés pite









Egy kis nyárutó és őszidézés. :) Nagyon szeretem a szőlőt minden formában. ...igen, bornak is, persze úgy csak mértékkel. :D Szerencsére ennél a sütinél ilyesfajta mértéktartásra nincs szükség. Csak akkor muszáj abbahagyni, ha elfogy. Ez esetben pedig minden további nélkül süthetünk egy újabb adagot. :D Idén nyáron hoztunk haza szőlőt is a Balatonról. Olyan szép fürtök cseperedtek a tőkéken, hogy vétek lett volna a seregélyeknek és darazsaknak otthagyni őket. Itthon aztán szépen betettem a hűtő aljába és folyamatosan rájártunk. Néhány fürtöt azonban félretettem, hogy valami finomságot készítsek belőlük. A hűtőben olyan jól érezték magukat, hogy még 6 hét után is úgy néztek ki, mintha azon frissiben szedtük volna őket. Ennek igen megörültem, de azért nem akartam már tovább váratni őket. :) Elolvastam sok receptet, míg végül ráakadtam erre. Nagyon megtetszett, hát el is készítettem, nagyon pici módosítással. :) Szerencse, mert most már tudom, hogy így is szeretem a szőlőt. ;)









Hozzávalók egy 22 cm átmérőjű sütőformához:
A tésztához:
7 ek. vaj
5 dkg cukor
18 dkg sima liszt
1 kk. fahéj
csipet só

A sült szőlőhöz:
50 dkg szőlő (ha lehet, mag nélküli)
2-3 ek. cukor
2 ág friss rozmaring
csipet só
1 ek. balzsamecet

A mascarpone-krémhez:
25 dkg mascarpone
2 ek. porcukor

A tálaláshoz:
friss rozmaring



  1. A tésztához a lisztet elkeverjük a cukorral, sóval és fahéjjal. Hozzáadjuk a vajat, majd gyors mozdulatokkal összeállítjuk a tésztát. 
  2. A formába téve kézzel eligazítjuk a tésztát úgy, hogy körben peremet formálunk. Az alját villával megszurkáljuk, majd 180°C-ra előmelegített sütőben 20-25 perc alatt aranybarnára sütjük. 
  3. A tésztát a formában hagyva langyosra hűtjük, majd abból kivéve rácsra téve teljesen kihűtjük. 
  4. A sült szőlőhöz a szőlőt leszemezzük, elkeverjük a cukorral, majd egy sütőtálban egyenletesen elrendezzük. Tetejére tesszük a rozmaring ágakat, majd 190°C-os sütőben ~20 perc alatt megsütjük. 
  5. Balzsamecetet csepegtetünk rá, majd teljesen kihűtjük. 
  6. A mascarponét a porcukorral kikeverjük. A krémet egyenletesen elosztjuk a tésztán, majd ráhalmozzuk a levétől lecsepegtetett sült szőlőt. A pitét néhány órán át hűtőben pihentetjük. Tálaláskor friss rozmaringgal díszítjük.













A receptet megtaláljátok a Kifőztük októberi számában is. :)

4 megjegyzés:

  1. Csodás színek! Mint egy szép festmény! ♥ Jó nézegetni, de nem csak a szemem szeretne jóllakni, hanem a pocakom is. :D Nagyon finom lehet ez a pite. Megkóstolhatom?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ó... Köszönöm szépen! ♥ ♥ ♥
      Máris indítom, hogy megkóstolhasd! :)

      Törlés
    2. Igazán kellemes ízű volt a sült szőlős pite. Köszönöm! ♥

      Törlés
    3. De örülök neki! Egészségedre! :)

      Törlés