Oldalak

2014. október 10.

Kelt háromszögek - Blogkóstoló 19.









Most először vettem részt a blogkóstoló játékban. ...és remélem nem utoljára. ;) A sors... azaz, hogy egészen pontos legyek, Fűszermánia Gabi keze a Serpenyő Virtuóz blogot sorsolta nekem kóstolásra. Örültem neki, mert még anno, mikor megjelent a Gazdag háromszögek receptje a fent említett blogon, tudtam, hogy ezeket egyszer elkészítem. :) Hogy, hogy nem, kelt tészta! :D Igaz, én az eredeti recepten picit változtattam. A tészta mennyiségét feleztem és tettem hozzá némi fűszert -megszokásból-, valamint a töltelék is kissé módosult, de azt hiszem ez bocsánatos, mivel a hagymát és a paprikát egy kicsivel jobban szeretjük, mint a kukoricát. ;) Ez persze természetesen nem zárja ki annak lehetőségét, hogy egyszer az eredeti töltelékkel is elkészítsem. Köszönöm a kóstolót, nagyon finomak lettek! :)




 

Hozzávalók 12 db-hoz:
A tésztához:
25 dkg sima liszt
2 dl langyos tej
2,5 dkg friss élesztő
1 kk. cukor
4 ek. olívaolaj

oregánó
bazsalikom

A töltelékhez:
1 dl tejföl
2 ek. majonéz
1 gerezd fokhagyma
1 kis fej lilahagyma
fél szem piros húsú paprika
12 dkg sonka (szeletelt)
10 dkg gomolya

A tetejére:
1 tojássárgája
szezámmag
lenmag


  1. Az élesztőt egy kevés liszttel és cukorral langyos tejben felfuttatjuk. A tészta hozzávalóit tálba tesszük, hozzáadjuk a felfuttatott élesztőt, majd fakanállal szép fényesre dolgozzuk ki a tésztát. Letakarva langyos helyen duplájára kelesztjük.
  2. A töltelékhez a tejfölt kikeverjük a majonézzel, reszelt fokhagymával. A hagymát, paprikát apró kockákra vágjuk. (Ha a sonka nem szeletelt, akkor azt is felkockázzuk.)
  3. A sütőt előmelegítjük 200 °C-ra. A tésztát lisztezett deszkán ~30x50 cm-es téglalappá nyújtjuk. Megkenjük a tejfölös mártással, rászórjuk a hagymát, paprikát. Elosztjuk rajta a sonkát, rámorzsoljuk a gomolyát, majd hosszabbik oldalánál fogva óvatosan feltekerjük. 12 háromszögre vágjuk. 
  4. A háromszögeket sütőpapírral fedett tepsire sorakoztatjuk egymástól 2-3 cm távolságra, mert szépen megnőnek. A tetejüket megkenjük tojássárgájával, megszórjuk őket szezám- és lenmaggal, majd ~20 perc alatt aranybarnára sütjük.






2 megjegyzés:

  1. Mit ne mondjak, ez nekem is bejön. :D Tetszik, hogy mindig változtatsz azokon a recepteken, amit esetleg máshonnan kölcsönzöl, mert így válik egyénivé/egyedivé. Én amúgy nem normális módon szeretem a kukoricát, de a te verziód szerinti háromszögeket is nagyon megenném, az biztos. Igaz, hogy ma én is finomat sütöttem, mégis szívesen cserélnék veled. :v

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. :D De aranyos vagy! Köszönöm! Tudod mit? A kedvedért, az eredeti receptet követve, a tiédben lesz kukorica is. ;) Mindjárt küldöm, vacsorára épp odaér! Én meg addig kitárom az ablakot a naplementére és várom a finom meglepetés sütidet! :D

      Törlés