2014. október 23.

Diós-hagymás cipó









Újabb lendületet vett a kenyérsütés itthon. Pontosabban a kísérletező kedv. A Kenyér világnapjára készült hagymás kenyeret fejlesztettem kicsit tovább. ...és most kerek formában sütöttem. :) Így helyes, kis cipóforma lett. A minap Babette őszi kenyerét nézegettem és megfogalmazódott bennem a kérdés: Hogy van az, hogy imádom a diót, szeretek kenyeret sütni, mégsem készítettem még soha diós kenyeret? A zserbóhoz tört dió úgy is kicsit sok lett, így nem árválkodott sokáig a konyhapulton. :) A hagymától kissé édeskés és puha tésztához remekül passzol a ropogós dió. Akár magában is meg tudnám enni ezt a kenyeret, de nem rontja el egy kis vaj és kéksajt sem. ;)






Hozzávalók:
45 dkg kenyérliszt BL80
10 dkg sima liszt
2 ek. búzakorpa
4 ek. búzacsíra
1 nagy fej vöröshagyma
5 dkg vaj
2 marék dióbél
3 dl tej
3 ek. natúr joghurt
2,5 dkg friss élesztő
1 kk. cukor



  1. A hagymát apró kockákra vágjuk és vajon üvegesre, kicsit aranybarnára pirítjuk. A diót durvára vágjuk, száraz serpenyőben illatosra pirítjuk. A hagymával együtt hűlni hagyjuk.
  2. Az élesztőt kevés liszttel, cukorral, langyos tejben felfuttatjuk. 
  3. Tálba mérjük a kétféle lisztet, búzakorpát, búzacsírát, sót. 
  4. A lisztes keverékhez adjuk a pirított hagymát, diót, a joghurtot és a felfuttatott élesztőt. Kézzel jól összedolgozzuk a tésztát. Letakarva, huzatmentes helyen duplájára kelesztjük.
  5. A megkelt tésztát lisztezett deszkára borítjuk, cipót formálunk belőle és kerek sütőformába tesszük. (Nálam 22 cm átmérőjű kapcsos tortaforma, sütőpapírral bélelve.) A cipót lehintjük liszttel, tetejét kereszt alakban bevágjuk.
  6. Betesszük a sütőbe, a hőfokot 200 °C-ra állítjuk és ~1 óra alatt készre sütjük a kenyeret. Tűpróbával ellenőrizzük. Ha nagyon pirulna a teteje, tegyünk fölé alufóliát.








A sütési technika még tesztelés alatt van. :) Ilyen formán ez az első variáció. További próbákról lesz majd kiegészítés. ...remélem. ;)

4 megjegyzés:

  1. Nagyon szép lett kívül-belül! :) Ahogy látom, nem sokat kell tesztelni a sütési technikát, mert már most is jónak tűnik a végeredményt elnézve. :D
    Nagyon kiváncsi lennék a dió ízére a kenyérben, mert sütiben, ill. magában tudod, hogy nálunk is hatalmas kedvenc, de kenyértésztában még sosem próbáltam. Kacérkodtam ugyan a gondolattal, de még nem léptem a tettek mezejére. Talán majd most. ;)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ó, de kedves vagy! Köszönöm szépen! :) A dió nagyon kellemesen érződik a kenyérben, egyáltalán nem tolakodó. Inkább a hagyma, ami dominál, ettől kicsit édeskés is lesz. A kettő együtt nagyon klassz! Páromnak is nagyon ízlett, pedig ő nincs is úgy odáig a dióért, mint én. ;) Szerintem nektek is ízlene, tekintve, hogy ti mind a ketten nagy dióevők vagytok. :D

      Törlés
  2. Gyönyörűséges, és a hagymával-dióval nagyon-nagyon finom is lehet. Én is el tudom képzelni csak így, magában fogyasztva. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Hankka! :) Ez esetben már küldök is néhány kövér szeletet vacsorára. ;)

      Törlés