Oldalak

2013. március 9.

Mediterrán magos zsemle



Szeretek kísérletezni a kelt tésztákkal. Ezt a zsemlét is variáltam mindenhogy. Legfőképp a lisztek arányával bíbelődtem. Mindig felírtam egy kis papírcetlire, hogy most épp melyik lisztből mennyit használtam, aztán rakosgattam szorgosan egy kis dobozkába gyűjtve őket, hogy ott várják az eredményhirdetést, a többi módosítás alatt lévő tésztarecepttel együtt. 
Végül ez lett a nyerő összeállítás. Amondó vagyok, mindenki kísérletezzen bátran, mert klassz dolog valami újat alkotni. Főleg, ha az a valami ehető! :)


Hozzávalók 8-10 zsemléhez:
15 dkg teljes kiőrlésű rozsliszt
15 dkg durum simaliszt
 
15 dkg teljes kiőrlésű tönkölybúza liszt
25 dkg kenyérliszt BL80
1 csomag friss élesztő
2 csapott tk. tengeri só (finom szemcséjű)
3-4 ek. olívaolaj
2 ek. hántolt napraforgómag 
1 ek. lenmag
oregánó
bazsalikom
borsikafű
3,5-4 dl langyos víz

  1. A négyféle lisztet egy tálba mérjük, hozzáadjuk az olívaolajat, a fűszereket, belemorzsoljuk az élesztőt, és kevés víz hozzáadásával elkezdjük összeállítani a tésztát.
  2. Dagasztás közben fokozatosan adagoljuk a megmaradt vizet a tésztához addig, míg jól gyúrható rugalmas tésztát nem kapunk.
  3. Letakarva, huzatmentes helyen egy óra alatt a duplájára kelesztjük.
  4. A sütőt előmelegítjük 180°C-ra.
  5. Ha a tészta megkelt, lisztezett deszkára borítjuk, hengert formálunk belőle és 8-10 egyenlő részre osztjuk.
  6. A tésztadarabokból zsemléket formálunk, majd a tetejüket bevágjuk kereszt alakban. 5-10 percet pihentetjük őket.
  7. Sütőpapírral bélelt tepsibe tesszük a zsemléket és előmelegített sütőbe téve ~45 perc alatt megsütjük. (A sütési idő függ a zsemlék méretétől is, ezért változhat, biztosabb a tűpróba.)
 
 
 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése