Oldalak

2018. július 1.

Márványsütemény









Régóta tetszenek nekem az ilyen típusú sütemények. :) És most, hogy már van hozzá klassz formám, úgy gondoltam itt az ideje, hogy ne csak álmodozzak róluk. :D Elkezdtem hát előkeresni a régóta gyűjtögetett recepteket. Olvasgattam, számolgattam, végül a sok receptből lett egy. Alig vártam, hogy kihűljön a sütemény, hogy végre láthassam, milyen lett a mintája és persze, hogy végre megkóstolhassuk. Azt hiszem sokszor elkészítem még, mert mindenkinek nagyon ízlett (és tetszett). ;)









Hozzávalók egy 24 cm átmérőjű koszorú formához:
45 dkg sima liszt
2 tk. sütőpor
1 tk. vaníliapor
45 dkg cukor
5 dkg holland kakaópor
1 dl víz
2 dl tej
30 dkg vaj
5 tojás
1 kk. só

Továbbá:
vaj és liszt a forma kikenéséhez

A tálaláshoz:
porcukor

  1. A kakaóport és a vizet elkeverjük 5 dkg cukorral, félretesszük. 
  2. A tésztához vajat a többi cukorral kihabosítjuk. A tojásokat egyenként hozzáadjuk, mindegyikkel alaposan kikeverjük. 
  3. A sóval, vaníliaporral és sütőporral elkevert lisztet és a tejet több részletben, felváltva adagolva, folyamatos keverés mellett a tojásos masszába dolgozzuk. 
  4. 50 dkg-ot kiveszünk belőle, és simára keverjük a félretett kakaóval. 
  5. A kétféle tésztát felváltva rétegezve a vajazott, lisztezett formába kanalazzuk. Teáskanál nyelével körben vonalakat húzunk a tésztába, ez adja majd a jellegzetes mintát. 
  6. 175°C-ra előmelegített sütőben ~1 óra alatt készre sütjük. Tűpróbával ellenőrizzük. 
  7. A formában hagyjuk néhány percet pihenni, ezután rácsra téve teljesen kihűtjük. Porcukorral meghintve tálaljuk.














A receptet a Kifőztük júniusi számában is megtaláljátok. :)
 

2 megjegyzés:

  1. Ajj, de szép ez a süti! ♥ Már a magazinban is megkukkantottam, de vártam, mikor láthatok róla több képet is. Megérte várni, mert igazán mutatós, és biztos olyan finom is, mint amilyen szép. Möglehetőssen örülnék neki, ha kűdenél éggy szeletkét, hát még akkor, ha kettőt. :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. :) Köszönöm szépen! ♥ Nagyon örülök, hogy tetszik!
      No, hát akkor legyen három, meg egy a ráadás. ;) ...mert reménykedem benne, hogy neked is legalább annyira ízlik majd, mint nekünk. :D

      Törlés