Oldalak

2018. március 17.

Madártej









Bár az időjárás ismét egyre téliesebb, az elmúlt napok néhány órás napsütése elég volt ahhoz, hogy  előcsalogassa az első virágokat a kertben. :) A mosolygó ibolyáktól és krókuszoktól, a bimbózó nárciszoktól, jácintoktól és a madarak csiripelését hallgatva egészen tavaszi hangulatom lett. :D Márpedig, ha itt a tavasz, akkor lassan itt a húsvét is. Így aztán elkezdtem recepteket keresgélni, hogy idén mi kerüljön majd az ünnepi asztalra. Végül nem tudom, hogy honnan, de eszembe jutott, hogy kicsinek mennyire szerettük a madártejet és hogy milyen nagyon régen nem ettem. Még sosem csináltam és azt sem tudtam, hogy a fiúk szeretik-e, de reméltem, hogy igen. ...és így is lett. :)




 




Hozzávalók 6-8 személyre:
1 l tej (minimum 2,8 %-os)
2 dl habtejszín
4 nagy tojás
15 dkg cukor
1 vaníliarúd
1 csapott ek. sima liszt
1 csipet só
a tálaláshoz:
pirított szeletelt mandula


  1. A tejet nagy lábasba öntjük és kis lángon felforraljuk. 
  2. A tojásokat szétválasztjuk. A fehérjét 3 evőkanál cukorral és 1 csipet sóval kemény habbá verjük. 
  3. A tojáshabból kanállal diónyi galuskákat formálunk. Ezeket a csendesen fövő tejben oldalanként ~1,5 percig főzzük, majd szűrőkanállal óvatosan szitába szedjük. Lecsepegtetjük. A szitából tányérra sorakoztatjuk, félre tesszük. 
  4. A tejet -hozzáadva azt is, ami a habgaluskákról lecsöpögött- átszűrjük. Visszatesszük kis lángra. 
  5. A tojássárgáját kikeverjük a megmaradt cukorral. Hozzáadjuk a lisztet, a vaníliarúd kikapart magját, végül a tejszínnel hígítjuk. Vékony sugárban, folyamatos keverés mellett a tejbe csorgatjuk, és besűrítjük. Vigyázzunk, hogy ne forrjon fel, különben a tojás kicsapódik. 
  6. Kihűtés után poharakba szedve habgaluskával tálaljuk, tetejét szeletelt mandulával díszítjük.















A receptet megtaláljátok a Kifőztük márciusi számában is. :)
 

4 megjegyzés:

  1. Én is nagyon régen ettem utoljára madártejet, pedig szeretem. És még én sem készítettem soha. Milyen jó, hogy te csináltál, mert így kérhetek tőled. :) Kaphatok? :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. De jó! Ez csak természetes! :) Akkor máris indítom, igaz ebből most késő délutáni desszert lesz, de remélem nem bánod. ;)

      Törlés
    2. Nem bánom, sőt, desszertet bármikor szívesen eszem. :) Köszönöm! ♥

      Törlés
    3. :D Ezzel én is így vagyok!

      Törlés