Oldalak

2017. december 17.

Marlenka









Nagyon szeretem ezt a süteményt. Évekkel ezelőtt ettem először egy kávézóban, mert hát néha dőzsölni is szabad. :D Meg kell hagyni, már akkoriban is igen borsos ára volt, akárhol néztem. Mikor legutóbb láttam, elhatároztam, hogy én bizony ezt a sütit elkészítem itthon. Nagy lelkesen kutatni kezdtem. Megszámolni sem tudom, hogy hány receptet olvastam el és kuncogtam végig -ismét- a google fordítónak hála, de azért valahogy csak kikerekedett. Még jó, hogy mostanában elég sűrűn csináltam karamellt, így bátrabban belevágtam. Meg kell hagyni, nem egy gyors sütemény, már ami az előkészületeket -pláne a várakozást- illeti, de minden ráfordított perc megéri, mert a végeredmény nagyon finom. :) 







 

Hozzávalók:
A tésztához:
60 dkg sima liszt
12 dkg vaj
3 ek. méz
25 dkg cukor
1 ek. szódabikarbóna
1 ek. 10%-os ecet
2 tojás

A karamellhez:
30 dkg cukor
0,8 dl víz
6 dkg vaj
1,5 dl tejszín

A krémhez:
40 dkg karamell
25 dkg vaj
1 csomag vaníliás pudingpor (főzős)
5 dl tej
2 ek. cukor
1 kk. vaníliapor


  1. A karamellhez a cukrot és vizet lábasba tesszük. Kevergetés nélkül, kis/közepes lángon gyöngyözve forraljuk addig, míg a cukor karamellizálódik. Ez ~30 perc. (Lehet világosabb, vagy sötétebb színű ez csak az ízlésünktől függ. Egyre vigyázzunk, hogy ne égessük meg. :)) A tűzről lehúzva gyors mozdulatokkal beledolgozzuk a vajat. A tűzre visszatéve belecsorgatjuk a tejszínt és kevergetve addig főzzük, míg a karamell szép selymes lesz. A tűzről levéve félretesszük, kihűtjük.
  2. A tésztához gőz fölött összeolvasztjuk a vajat, a mézet és a cukrot. Mikor a cukor felolvadt, hozzáadjuk az ecettel elkevert szódabikarbónát. Alaposan elvegyítjük, majd a gőzről levéve langyosra hűtjük.
  3. Belekeverjük a két tojást, majd elkezdjük apránként hozzáadni a lisztet. Mikor fakanállal már nehéz elkeverni, kézzel folytatjuk addig, míg az összes lisztet beledolgozzuk.
  4. Lisztezett deszkára téve szép sima tésztává gyúrjuk.
  5. A tésztát 6 egyenlő részre osztjuk. Papírból egy 20x32 cm nagyságú téglalap alakú sablont készítünk. A tésztarészeket a sablonnál kissé nagyobbra nyújtjuk, majd egy nagy tepsi hátulján -amire előzőleg sütőpapírt terítettünk-, 180°C-ra előmelegített sütőben ~5 perc alatt, egyenként kisütjük a lapokat.
  6. A frissen kisült lapokat óvatosan leválasztjuk a sütőpapírról és a sablon mintájára mindet körbevágjuk. A leeső tésztarészeket félretesszük, majd ledaráljuk. A lapokat teljesen kihűtjük.
  7. A krémhez a pudingport a tejben a cukorral és a vaníliaporral felfőzzük. A tűzről levéve tetejére fóliát simítunk, vagy kevés porcukrot hintünk -hogy ne bőrösödjön- és kihűtjük.
  8. A krémhez a vajat kihabosítjuk apránként beledolgozzuk a karamellt, majd a pudingot is.
  9. A tésztalapokat megtöltjük és bevonjuk a krémmel. A tetejét és oldalait tésztamorzsával hintjük.
  10. Az elkészült süteményt legalább egy napra hűtőbe tesszük, hogy a tészta megpuhuljon, ezután tetszés szerint szeleteljük.














Ihletadó receptek itt és itt.

17 megjegyzés:

  1. Aztamindenit, de szép ez a süti! ♥ Bevallom töredelmesen, hogy én eddig csak egyszer ettem Marlenkát, azt is egy plázában, és olyan rossz volt, hogy elment tőle a kedvem. De olvasva a receptedet és látva a csodás fotókat, tudom, hogy igenis ízlene, ha jól van elkészítve. Márpedig a te sütid tuti, hogy ilyen, ezért nagyon szeretném megkóstolni, és biztos vagyok benne, hogy így már én is szeretném. Sőt! :) Kaphatok belőle?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen! ♥
      Ó, hát akkor ezt gyorsan orvosolni kell. :) Remélem én is, hogy ez a variáció ízleni fog, s bízva ebben dupla adagot küldök. ;)

      Törlés
    2. De aranyos vagy, köszönöm! :)

      Törlés
  2. Azt a paszta:) Neki fogok állni. Ma aranygaluska sül, de a jövő héten...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. :D Hm... az is de finom.
      Örülök, ha megtetszett! Remélem ízleni fog! :)

      Törlés
  3. Nagyon jó részletes leírást adtál, ami főleg először megkönnyíti az elkészítést! Időigényesnek tűnik, mégis kedvet kaptam hozzá! Köszönöm, hogy megosztottad velünk!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm! :) Igen, kicsit az, de nagyon megéri. ;)
      Örülök, hogy te is kedvet kaptál! Remélem ízleni fog! :)

      Törlés
  4. Köszönöm a receptet, én is nagyon szeretem ezt a süteményt, ezért ma nekiálltam a sütéshez. A karamell nem igazán lett selymes, kicsit kicsapódott - talán nem tetszett neki a Hulala tejszín - de az összerakott lapoknál ezt nem lehet észrevenni. Az íze mennyei megéri a vesződség vele!!! A diós változatát szeretem ezért a következőnél kipróbálom majd, hogy fele liszt és fele dió kerüljön a tésztába. Még egyszer nagyon köszönöm!!!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia! Igazán örülök, hogy te is elkészítetted és hogy nektek is ízlett. :)
      Köszönöm szépen, hogy megírtad. :) Talán legközelebb próbáld ki "igazi" tejszínnel, akkor biztosan nem csapódik ki. :) Én vagy 20%-os Mizo-t, vagy 30%-os Milli-t szoktam venni, mikor melyiket találom. :) Ó, a diós változat is de finom. :) ...és a kakaós is... :D

      Törlés
    2. Köszönöm hogy megírtad, milyen tejszínt használtál. Igaz addigra én megsütöttem a diós változatot is, ugyanúgy Hulalával.(Ez volt itthon - hosszú hétvége!) Legközelebb majd ilyen tejszínt keresek. Egyébként a diós már szinte "gyári-ra" sikerült. 50 dkg liszt, 20 dkg dió és az elkészült krémbe is egy jó adag, azt nem mértem, de kenhető legyen, a tetejére pedig diós tésztamorzsa és csokoládé elfuttatva. A másnapi szeletelésnél senki nem mondta volna, hogy itthon készült és az íze fantasztikusan jóóóó! Köszönettel: Ágnes

      Törlés
    3. :) De jó! Örülök, hogy ekkora sikere lett a marlenkának nálatok is. :) Köszönöm szépen, hogy megírtad! :) Azt hiszem lassan nekem is újra kéne sütnöm diósan. :D ...és nagyon szívesen! ;)

      Törlés
  5. Szia, Ági! Megsütöttem. Nagyon-nagyon finom lett! Bár figyelmetlenségemnek köszönhetően megkínlódtam a lapokkal, de megérte. Köszönöm a receptet! Gerdi

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Gerdi! De jó! Úgy örülök, hogy neked is megtetszett. :) Remélem azért nem lett nagyon macerás... :)

      Törlés
    2. Nem volt nagyon macerás, főleg így utólag! Legközelebb ügyesebb leszek! :-)
      Itt olvashatod, hogyan készült nálam: https://gerdisuti.blogspot.hu/2018/03/marlenka.html

      Törlés