Oldalak

2017. november 4.

Zöldparadicsom chutney









Ez egy amolyan évadzáró recept. :) Véget ért a kedvenc évszakom, s ezzel együtt nyugovóra tért a konyhakert is. Felszedtünk mindent, amit lehetett, s eltettük télire a nyár és az ősz ízeit. Bevallom, sajnáltam nagyon a paradicsomtöveket, mert még annyira szépek voltak, de hát mit lehet tenni, ha egyszer jön a tél. A rajtuk lévő bogyók aligha értek volna már be. Így hát megmenekítettem egy jó adag zöld paradicsomot, igaz tervem még nem volt vele. Szépen itt ücsörögtek egy tálban a kamrában és várták a sorsukat. Én pedig elkezdtem kutakodni, hogy miképpen is használhatnám fel őket, ha már egyszer megmenekültek az enyészettől. :) Találtam is sok receptet, végül Nigel Slater paradicsom csatniját választottam. Szerencsére, mert nagyon finom. :D Gondoltam, hogy most sem fogok csalódni. ;) Az utolsó kis cukkinik is asztalra kerültek ez alkalomból. ...csak egyszerűen, rántva. Némi kurkumát kevertem csak a liszthez, amitől kicsit különleges és igen szép színű lett ez a csemege. Így búcsúzom én az ősztől. :)
A csatnit kínálhatjuk grillezett húsokhoz, sültekhez, vagy rántott, bundázott zöldségek mellé is. 











Hozzávalók 4 db ~320ml-es üveghez:
1 kg zöld paradicsom
30 dkg vöröshagyma
10 dkg mazsola
25 dkg cukor
2 piros chilipaprika (elhagyható)
1/2 ek. só
2 ek. mustármag
1 tk. őrölt gyömbér
2,5 dl fehérborecet

  1. A megmosott paradicsomot méretétől függően felkarikázzuk, vagy félbe vágjuk. A hagymát megtisztítjuk, félbe vágjuk, majd 3-4 mm vastag csíkokra szeljük. A chilipaprikát felkarikázzuk. A mazsolát átmossuk.
  2. Egy nagyobb lábasba, vagy tapadásmentes, magas falú serpenyőbe tesszük az összes hozzávalót és nagy lángon felforraljuk.
  3. Ezután a tüzet mérsékeljük és takarék lángon -néha megkeverve, nehogy leragadjon-, további egy órán át, vagy addig főzzük, míg a csatni a kívánt állagot eléri. 
  4. Tiszta, száraz üvegekbe szedjük, celofánnal és/vagy ép, tiszta tetővel lezárjuk. Egy napra száraz dunsztba tesszük, ezután mehetnek a kamrapolcra. :) Felbontás után hűtőben tároljuk.












4 megjegyzés:

  1. Nagyon klassz! :) Biztos szeretném,jól illik a különféle rántott húsokhoz, zöldségekhez, sőt még tölteléknek is el tudom képzelni. :) Kaphatok kóstolót?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi! :) Bizony jól illik. Olyannyira, hogy azt hiszem sokkal nagyobb mennyiséget kell eltennem jövőre, mert igen "kopékony". :D Persze neked félreraktam egy kis üveggel, úgyhogy máris indítom. :)

      Törlés
  2. Szia!
    Mazsola helyett mit raknál bele? Nincs és annyira nem is szeretem. 😊

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia! Bocsánat a késői válaszért. Mazsola helyett lehet valami aszalt gyümölcsöt tennék bele. Mondjuk sárgabarackot apró kockákra vágva. :)

      Törlés