Oldalak

2017. június 1.

Brokkolis-csirkés penne









Ez egy igazán könnyű, gyors nyári ebéd. :) Az apropója, hogy néhány napja nagyon szép, friss brokkoli volt a zöldségesnél. Nem voltak igazán nagyok, de annyira szép színük volt, hogy muszáj volt hazahozni egyet. :D A méretéből kifolyólag hirtelen nem is tudtam, hogy mit készítsek belőle... Ahogy kutakodtam a szakácskönyvek és receptújságok között, rátaláltam erre a klassz tésztás fogásra; pici módosítással el is készült. Az eredeti receptben a csirkemellet egyben sütik és később kockázzák fel. Úgy is biztosan nagyon finom, de így egyrészt kis időt is spóroltam -no nem, mintha ennél a fogásnál erre nagy szükség lenne :)-, másrészt jobban szeretem, ha a húsfalatkák minden oldala klasszul meg van pirulva. ;) ...és került bele egy kis húsos szalonna is. :D









Hozzávalók 4 személyre:
1 nagy csirkemellfilé
10 dkg füstölt húsos szalonna
2 gerezd fokhagyma
1 közepes brokkoli
40 dkg durum penne
10 dkg reszelt sajt
~3 dl tejszín

bors
szerecsendió
1 ek. vaj


  1. A brokkolit 5-6 részre vágjuk és forrásban lévő enyhén sós vízben ~5 perc alatt félpuhára főzzük. Lecsepegtetjük, majd kisebb rózsákra szedjük. Melegen tartjuk.
  2. A tésztát enyhén sós vízben kifőzzük, leszűrjük, melegen tartjuk.
  3. A csirkemellet "falatnyi" darabokra, a szalonnát apró kockákra vágjuk. A húst sózzuk, borsozzuk. Serpenyőben felmelegítjük a vajat és lesütjük rajta a húsos szalonnát. Rátesszük a csirkemell-kockákat, majd minden oldalukon aranybarnára pirítjuk. Lefedve puhára pároljuk. Hozzáadjuk a reszelt fokhagymát és kevergetve addig sütjük, míg a fokhagyma illatozni kezd.
  4. A húst és szalonnát kiszedjük a serpenyőből, melegen tartjuk. A visszamaradt szafthoz adjuk a tejszínt, közepes lángon felforraljuk. Hozzáadjuk a sajtot és addig kevergetjük, míg az teljesen fel nem olvad és a mártás besűrűsödik. Ízesítjük szerecsendióval.
  5. A kész mártásba forgatjuk a húst, tésztát, brokkolit és az egészet összemelegítjük. Ha kell, még sózzuk, borsozzuk. Melegen tálaljuk.












4 megjegyzés:

  1. Ha nyári, ha nem nyári, én a nehéz karácsonyi étkek után készítettem el ezt a csodás ételt.Mennyei!Köszönöm.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. De jó! Örülök, hogy ízlett és köszönöm szépen, hogy megírtad! :)

      Törlés
  2. Kedves Ági!

    Ebben minden van ami jó. De főleg tészta :) Egyszerű, klasszikus, isteni. (Én még egy kis mustármaggal feldobtam, nagyon finom lett!)
    Köszönöm a receptet!

    Szeretettel,
    Rebeka

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Rebeka!

      De jó! Nagyon örülök, hogy ízlett. :) Mustármag... ez jó ötlet! Legközelebb én is kipróbálom. :) Én köszönöm, hogy megírtad!

      Szeretettel:
      Ági

      Törlés