Oldalak

2017. május 25.

Levendulás madeleine









Régóta kíváncsi voltam erre a süteményre. Olyan sokszor találkoztam már vele -elméletben és képeken-, hogy elhatároztam egyszer én is megsütöm. A megvalósítás azonban váratott magára, mígnem szert tehettem egy klassz madeleine sütőformára. :) Már csak némi számolgatás volt hátra, mert azok a receptek, amiket olvastam, még véletlenül sem írták le, hogy mekkora a forma. :D 











Hozzávalók:
2 tojás
8 dkg cukor
1 kk. szárított levendulavirág
10 dkg sima liszt
7 dkg olvasztott vaj
csipet só


  1. A cukrot a levendulával együtt megdaráljuk. 
  2. A tojásokat a levendulás porcukorral krémesre keverjük, majd a többi hozzávalóval együtt összeállítjuk a tésztát. 
  3. Enyhén kivajazott formába kanalazzuk. 200°C-ra előmelegített sütőbe tesszük, majd a hőmérsékletet 180°C-ra mérsékeljük és 12-15 perc alatt aranybarnára sütjük a madeleine-t. 
  4. A formából kivéve, rácsra téve kihűtjük, porcukorral hintve tálaljuk.














A sütőformában a "minták" hossza 7 cm, szélességük -a legszélesebb ponton- 4 cm.


A receptet a Kifőztük májusi számában is megtaláljátok. :)

4 megjegyzés:

  1. Juj, annyira tetszenek ezek a képek, olyan békebeli hangulatok van, amit nagyon szeretek. ♥ És a süti is különleges a levendula ízesítés miatt. Örömmel megkóstolnám, mert még én sem ettem ilyet soha. Tiszta szerencse, hogy végre van egy olyan recept, amit már nem kell számolgatnia annak, aki el akarja készíteni. :) Biztos, hogy hozzád fordulok majd, ha egyszer én is kipróbálom. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. De örülök neki! :) Köszönöm szépen! ♥
      Én pedig örömmel küldöm a kóstolót és reménykedem, hogy ízleni fog! :)
      :D No igen... A számolgatás végére közel álltam ahhoz, hogy befonjam a hajam... :D
      Igazából harmadik nekifutásra lett ilyen a süti, de a lényeg, hogy már megvannak az arányok. ;)

      Törlés
  2. szereztem müa/gumi madeleine formákat, ugye azt nem kell vékonyan kivajazni? Kérdezném még hogy levendulát a herbáriákban kapok?

    Köszönettel dr reindl lászló

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves László!
      Elnézést a késői válaszért. A szilikon formát szerintem nem szükséges kivajazni, elvileg nem szabadna, hogy beletapadjon a tészta. :) Levendulát herbáriában, gyógynövényboltban is be lehet szerezni. De akár innen is lehet rendelni: http://webshop.fuszeresz.hu/levendulavirag_253
      Üdvözlettel: Ági

      Törlés