Oldalak

2017. január 21.

Kelt túrófánk









Nagyon szeretem a fánkot. :) Legyen az bármilyen és származzon a világ bármely tájáról. :D ...legalábbis amiket eddig kóstoltam, mind kedvenc lett. :) Rég ki akartam próbálni, hogy milyen a kelt túrófánk, így hát épp itt volt az ideje egy főpróbának. A narancsos burgonyafánk tésztáját vettem alapul, de menet közben némiképp átalakult a recept. Kívül ropogós, belül puha, kis citrusos ízzel és persze jó sok túróval. Azt hiszem nemsokára újra kell sütnöm. ...ha már úgy is itt a fánkszezon. ;)









Hozzávalók ~24 db fánkhoz:
25 dkg sima liszt
25 dkg túró
3 tojássárgája
1 dl langyos tej
2 dkg friss élesztő
1 ek. porcukor
1 citrom reszelt héja
2 dkg olvasztott vaj
csipet só

Továbbá:
porcukor a tálaláshoz

  1. Az élesztőt langyos tejben egy kevés liszttel és cukorral felfuttatjuk. 
  2. A tészta hozzávalóit tálba tesszük és az élesztővel együtt egynemű tésztává gyúrjuk/dagasztjuk. Letakarva, huzatmentes helyen ~30 percet kelesztjük.
  3. A tésztát lisztezett deszkára borítjuk, szűk 1 cm vastagra nyújtjuk, majd 6 cm átmérőjű kör formával kiszaggatjuk. A fánkok közepébe lyukat formálunk. Letakarva újabb 15 percet kelesztjük.
  4. A megkelt fánkokat közepesen forró olajban -többször átforgatva- aranybarnára sütjük. Porcukorral meghintve tálaljuk. 













4 megjegyzés:

  1. Jaj, de gyönyörű kis fánkocskák! ♥ El is csentem néhányat a képekről, mindről egyet-egyet. :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. :D Köszönöm! Örülök, ha tetszik! Annak még jobban, ha ízlik! ;)

      Törlés
  2. megsütöttem. hamar elfogyott :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ó, de jó! Örülök, hogy ízlett! Köszönöm, hogy megírtad! :)

      Törlés