Oldalak

2016. június 17.

Tejszínes eperfagylalt












Egy jó kis házi fagyi bármikor jöhet. :) Pláne, ha az történetesen eperből van. :D Nemrégiben párom szüleitől kaptunk egy szép adag gyümölcsöt. Olyan érett volt, hogy miután megmostam, arra az elhatározásra jutottam, gyorsan készítek belőle valamit, mert nem bírt volna várni estig a hűtőben. Persze azért sikerült menekíteni belőle szemezgetni, de java része a fagyiba került.












Hozzávalók:
70 dkg eper (tisztítva)
10 dkg nádcukor 
25 dkg natúr joghurt
6 dl tejszín


  1. Az epret felkockázzuk, lábosba tesszük, majd a cukorral elkeverve 15 percet pihentetjük. 
  2. Közepes lángon felforraljuk a cukrozott gyümölcsöt. Néhány perc főzés után levesszük a tűzről és hűlni hagyjuk. Ha langyosra hűlt átturmixoljuk és egy kis csészényit félreteszünk belőle a tálaláshoz.
  3. A tejszínt kemény habbá verjük, majd a joghurttal együtt a kihűlt gyümölcspüréhez keverjük.
  4. A fagylaltalapot lapos tálba öntjük és a mélyhűtőben készre fagyasztjuk.
  5. Tálalás előtt ~15 perccel kivesszük, hogy könnyen lehessen gombócolni. :) A tetejére gyümölcspürét kanalazunk.














2 megjegyzés:

  1. Ó, eperfagyiii... ♥ És tejszínes! Imádom! :D Az összes szépséges fotóról elcsentem egy-egy kis tálkával, mert eperfagyiból sosem lehet elég. :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. :D Örülök, hogy tetszik! Tudtam én, hogy rád számíthatok! ;) Azért remélem még fér, ha máshová nem, hát tartalékba a fagyasztóba, mert most indítottam útjára egy nagyobb dobozzal. ;)

      Törlés