Oldalak

2016. május 27.

Sütőporos palacsinta














 
Történt egyszer, hogy hősnőnk kitalálta, gofrit süt. Van is egy jól bevált, régi receptje, amiből jó kis ropogós külsejű, belül puha sütiket lehet gyártani. :) Neki is látott, annak rendje és módja szerint. A sütő előmelegítve, tészta bekeverve. De valamiért a gofrisütő megmakacsolta magát és az első adag tészta úgy beleragadt, hogy apró darabkákban lehetett belőle kiszedegetni. Nem tudom, mi lehetett az oka... Nem akartam, hogy a tészta kárba vesszen, így hát előkaptam egy serpenyőt és palacsintákat sütöttem belőle. :D Nem is kellett hozzá más, csak egy kis tejszínhab és friss eper. Hétvégi gyors desszertnek épp tökéletes lehet. :) Gyermeknap alkalmából készítsük el mindenkinek! ;)















Hozzávalók 4 személyre:
20 dkg sima liszt
1/2 csomag sütőpor (6g)
2,5 dl tej
5 dkg cukor
2 kis tojás
5 dkg olvasztott vaj + egy kevés a kenéshez
1/2 kk. őrölt vanília
csipet só

A tálaláshoz:
tejszínhab
friss eper (vagy bármilyen szezonális friss gyümölcs)
  1. A tojást kikeverjük a cukorral és olvasztott vajjal. A többi hozzávalóval együtt sima, egynemű tésztává keverjük.
  2. Egy serpenyőt felhevítünk, kevés vajjal kikenjük és kisütjük a palacsintákat. Akkor lehet átfordítani, ha az alja már aranybarna és a tetején apró lyukacskák vannak. :)
  3. A palacsintákat cikkekre vágjuk, tányérra halmozzuk és tejszínhabbal, friss eperrel kínáljuk.




















Ebből a mennyiségből nekem most 3 palacsinta lett, mert ugye az első adag tésztából morzsa lett. :D Hivatalosan 4 palacsinta vagy 8 gofri lesz belőle. :)

3 megjegyzés:

  1. Juj, egyszerre de sok mindent akarok írni... 1. Imádom az epres vagy eperrel díszített édességeket, 2. szürke+piros = ♥ 3. palacsinta = ♥, 4. fotók = ♥, 5. Hátterek by Ági = ♥ RH-s gofrisütő? - no comment... :D 6. Tartom a tesótányéromat. ;)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. :D :D :D Én is! Ugye? Én is! Köszi! Köszi! Igen. :D Márazonnalindítomisazextraküldeményt! :D ♥

      Törlés
    2. :D De jót derültem! :D Köszönöm a nagy mennyiségű kóstolót, rettentően finom volt. :) ♥

      Törlés