Oldalak

2016. március 11.

Burgonyás kelt lepény









Erről a lepényről már sokszor hallottam, de csak múlt ősszel volt szerencsém megkóstolni. Az utcában minden évben, tartanak nyárbúcsúztató bulit. Ilyenkor mindenki visz valami finomságot és azt együtt, egy jó kis beszélgetés keretében el is fogyasztjuk. :) Én tavaly püspökkenyeret sütöttem, azt vittük a batyus buliba. Úgy örültem, mert mindenkinek ízlett. :) Ehhez hasonló burgonyás lepényt is ott ettem először. A szomszédasszony készítette. Kiderült, hogy itt a környékünkön ez egy igazi tradicionális étel. Roppant titkos recepttel. :D Hát mit volt mit tenni, megpróbáltam elkészíteni itthon. Mivel nem találtam hozzá leírást, így magam találtam ki egyet. :) Igen hasonló lett a bulis krumplis lepényhez, mégis más. Ennek a tésztája könnyebb lett és lehet kicsit vastagabb is, de sebaj. A lényeg, hogy finom és nagyon gyorsan elkopott. :)









Hozzávalók egy 20x25x6 cm-es sütőtálhoz:
A tésztához:
40 dkg sima liszt
1,5 dl tej
1 dl víz
2 dkg élesztő
1 tk. cukor
3 ek. olvasztott zsír


A burgonyás réteghez:
40 dkg burgonyapüré (kihűtve)
2 tojás
2 ek. tejföl
1 ek. liszt

bors
szerecsendió

  1. A tésztához langyos tejben a cukorral és egy kanál liszttel felfuttatjuk az élesztőt. A hozzávalókat tálba tesszük és az élesztővel együtt kidolgozzuk a tésztát. Olajjal lekenjük, majd letakarva ~1 órát kelesztjük. 
  2. A sütőtálat kibéleljük sütőpapírral, kevés lisztet hintünk rá, majd a megkelt tésztát belefordítjuk és kézzel elegyengetjük. További 10 percet pihentetjük. 
  3. Ezalatt előmelegítjük a sütőt 180°C-ra és elkészítjük a burgonyás réteget. 
  4. A burgonyapürét tálba tesszük és a többi hozzávalóval együtt alaposan elkeverjük, majd a tésztára halmozzuk és elsimítjuk. 
  5. Előmelegített sütőben ~40 perc alatt készre sütjük a lepényt. A tálban hagyjuk langyosra hűlni, majd a sütőpapír segítségével kiemeljük és tetszés szerint szeleteljük.

Tipp: A tejföl mennyisége attól függ, mennyire lágy a burgonyapüré.












A receptet a Kifőztük márciusi számában is megtaláljátok. :) 
 

4 megjegyzés:

  1. Ó, hát én ezt nagyon szeretném ám batyus buli nélkül is! :D Biztos jobb lett a te verziód a szomszédasszonyénál, ezt így látatlanban merem állítani. :D Na jó, nem leszek ilyen gonosz, de azért remélem, némileg érthető az elfogultságom. :) Kaphatok kóstolót?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. :D Jáj Te! :D Másmilyen lett. Ez nem az igazi recept, de nem bánom, mert tényleg jóféle eledel. :) Máris indítom a kóstolót! ;)

      Törlés
    2. Hátha egyszer lehull a lepel a titokról, és akkor azt a verziót is megsütöd. De addig itt van nekem a tiéd, ami bizony igen finom. :)

      Törlés
    3. :D Oké! Addig is sütöm ezt a variációt szorgalmasan. ;) Örülök, ha tetszik! Felvettem a rendelést a következő adagra. :D

      Törlés