Oldalak

2015. december 4.

Gesztenyés-narancsos keksz












Jó ideje itt pihen a kamrában gesztenyeliszt. Mivel nincs vele tapasztalatom, ezért ötletem se nagyon volt, hogy mihez lehetne felhasználni. Pedig mostanában már egész megbarátkoztam a gesztenyével. :D Régen csak pürének ettem meg, annak is nagyjából szökőévente egyszer. Mondjuk a sült gesztenyével a mai napig nem vagyok kibékülve. :D Gyűjtöttük is anno, meg is pucoltuk, annak rendje és módja szerint meg is sütöttem, aztán egy falatot ettem is, hogy tudjam, miért nem szeretem. :D Hát így vagyunk mi ketten... a gesztenye és én. Így hát megpróbálkoztam a liszttel, hátha sütiben jobban csúszik. És igen! Jobban bizony! Jó, azóta a pürével is elvagyok, de azt hiszem minden formája közül a liszttel kötök szorosabb barátságot. ;) El is készült vele ez a jó kis keksz, ami több szempontból is úttörő. Először is, a gesztenyeliszt miatt, másodszor a sütipecsét miatt, amit Anyutól kaptam és ezzel a sütivel avattam fel és imádom, harmadszor a bögrék miatt -melyek ott csücsülnek a képeken-, amit Macskanyelvtől és Kutyánszkitól kaptunk ajándékba legutóbbi sütizős-beszélgetős találkozó alkalmával! És azóta reggelente ezekből isszuk a kávét! ♥















Hozzávalók:
12 dkg gesztenyeliszt
20 dkg sima liszt
6 dkg étkezési keményítő
10 dkg porcukor
10 dkg vaj
1 narancs reszelt héja
1 kk. vaníliakivonat
2 tojás
csipet só

  1. A sütőt előmelegítjük 180°C-ra, két nagy tepsit kibélelünk sütőpapírral. 
  2. A hozzávalókat tálba tesszük és kézzel összeállítjuk a tésztát.
  3. Lisztezett deszkán ~0,5 cm vastagra nyújtjuk, majd tetszés szerinti mintával kiszaggatjuk/sütipecséttel megformázzuk.
  4. A kekszeket tepsire sorakoztatjuk és előmelegített sütőben ~10-12 perc alatt készre sütjük.












4 megjegyzés:

  1. Először is: a képek csudaklasszak! I ♥ pirkófehér! :D Másodszor: a keksz nagyon cuki! :) Harmadszor: a gesztenye nekem sem a barátom, csak és kizárólag gesztenyekrémtortában, de abban nagyon. :D Negyedszer: nagyon örülök, hogy a bögréknek ilyen jó sorsa van nálatok. ♥ (Légy résen, mert a tesóbögrék hamarosan érkeznek! ;) ) Ja, és ki ne hagyjam... ötödször: főztem teát, várom a kóstolót. >:O

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. :D De aranyos vagy! Most itt vigyorgok! ♥ ...hát ööö... igen. Kitört rajtam a piros-fehér mánia. :D Így karácsony közeledtével. :D
      Köszönöm! Köszönöm! Igen, megértem. :D Mi is örülünk, hogy örültök, hogy a bögrék örülnek. :D Máris indítom a kóstolót, mire elkészül a tea, ott topognak majd az ablakban! :)

      Törlés
  2. Nagyon tetszik mind a kép mind a süti! :)

    VálaszTörlés