Oldalak

2015. november 13.

Csokoládétorta mézes fügével









Elég ritkán eszünk friss fügét. Régebben is inkább az aszalt változat fogyott itthon, akkor is inkább csak én ettem. :D Nemrégiben Anyuéknál voltunk és -a jó időnek köszönhetően- a náluk cseperedő fügebokrokon még ott csücsült egy kosárkányi gyümölcs. :D Kaptunk belőle mi is. Pár napig a hűtőben pihentek, mert hirtelen nem is tudtam, hogy mit készítsek belőlük. Sokféle ételen gondolkodtam, és végül -micsoda meglepetés :D - a sütemény mellett döntöttem. ;) Egy igazán csokoládés csokitortával és némi tejszínnel nagyon finom hétvégi desszert lett belőle.









Hozzávalók egy 22 cm átmérőjű sütőformához:
A tésztához:
15 dkg jó minőségű étcsokoládé
15 dkg vaj
18 dkg barna cukor
10 dkg sima liszt
2 ek. holland kakaópor
2 tojás
csipet só

A mézes fügéhez:
6-8 szem kisebb füge
4 ek. méz

A tetejére:
2 dl habtejszín
2 ek. vaníliás porcukor

  1. A vajat a csokoládéval vízgőz felett folyamatosan kevergetve felolvasztjuk. Levesszük a gőzről, langyosra hűtjük. 
  2. A lisztben elkeverjük a sót és a kakaóport. A cukrot a tojásokkal habosra keverjük, hozzáadjuk a csokoládés krémet, végül beleforgatjuk a lisztes keveréket. 
  3. Sütőpapírral bélelt formába öntjük, elegyengetjük és 180°C-ra előmelegített sütőben 25-30 perc alatt készre sütjük. A formából kivéve rácsra téve kihűtjük. 
  4. A tejszínt a porcukorral habbá verjük. 
  5. Serpenyőben felhevítjük a mézet, majd beletesszük a félbe vágott fügét és egyszer átfordítva néhány perc alatt átsütjük. Vigyázzunk, ne essen szét. 
  6. A tortát tejszínhabbal és fügével díszítve tálaljuk.










A receptet a Kifőztük novemberi számában is megtaláljátok. :)
 

4 megjegyzés:

  1. Még életemben nem ettem fügét! :D De most megkívántam, mert olyan jól mutatnak ezen a guszta csokoládés tésztán. Szeretem az ilyen típusú sütiket, úgyhogy mindjárt dupla adaggal indítanék, de csak mert én is olyan sok csigát küldtem neked. :D :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. :D De jó! Örülök, ha tetszik! Akkor a dupla adag mellé még tennék kettőt (minyimum) és némi extra tejszínt, de csak mert megérdemled. :D ...és mert nagyon finomak voltak a fahéjas csigák. ;)

      Törlés
  2. Legközelebb próbáljátok meg kecskesajttal ... hmmmm - utána jöhet a torta :)

    VálaszTörlés