Oldalak

2015. október 3.

Nigellamagos cipó - sütőkövön sütve












A nigellát eddig csak "díszítésnek" -és persze a kellemes hagymás aromája miatt- használtam, gondoltam épp itt az ideje, hogy valamiféle tésztában is megkóstoljuk. Természetesen kenyérben. ...először. :D Ez a kenyér több szempontból is úttörőnek számít a konyhánkban, mert az első, aminek a tésztájában nem kevés nigellamag van, és az első, ami sütőkövön sült. Kicsit izgultam és nagyon-nagyon kíváncsi voltam, hogy milyen lesz a végeredmény. Nem kellett volna. ...mármint izgulni. :D A cipó nagyon szép lett és leginkább finom. A tészta szép egyenletesen sült, a héja klassz ropogós lett és mikor hűlt, hallani lehetett, ahogy pattog. :) Na jó, némiképp elfogult vagyok, de aminek kicsit is hagymás íze van, az nálam biztos kedvenc lesz. Azt hiszem nem árt feltölteni a nigella-készletet. ;)

 








Hozzávalók:
50 dkg BL80 kenyérliszt
10 dkg teljes kiőrlésű liszt
4 dl langyos víz
3 dkg élesztő
1 tk. cukor
1 ek. nigellamag
4 ek. olívaolaj



  1. Az élesztőt egy kanál liszttel és a cukorral a langyos vízben felfuttatjuk. A kétféle lisztet, sót és nigellamagot tálba tesszük. 
  2. Hozzáadjuk az olajat, a felfuttatott élesztőt és kézzel összeállítjuk, majd alaposan átdagasztjuk a tésztát. 
  3. Olajozott tálban, letakarva ~1 órát kelesztjük. 
  4. A sütőt a sütőkővel együtt 250°C-ra előmelegítjük. 
  5. A megkelt tésztát lisztezett felületen bátran átdagasztjuk, cipóvá formáljuk, majd konyharuhával bélelt íves tálban további 15 percet kelesztjük. 
  6. A megkelt cipó tetején kereszt alakú bemetszést ejtünk, majd betesszük a forró sütőbe. 10 perc után a hőmérsékletet 200°C-ra mérsékeljük és további 30 perc alatt készre sütjük a kenyeret. Rácsra téve kihűtjük.















A sütőkövet az igazipizza.hu biztosította.


A receptet a Kifőztük októberi számában is megtaláljátok. :) 

4 megjegyzés:

  1. Gyönyörű ez a kenyér, és irigy is vagyok rá! :D Az én sütőmben még sütőkövön sem sül ilyenre. :( De hogy a bánatom enyhüljön, nem küldenéd el a kenyeretek felét? :D >:O A nigella magot én is nagyon szeretem, de csak ritkán használom, mert kevés van belőle. :D Be kéne szereznem egy nagy adagot.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. :D De aranyos vagy! Köszönöm szépen! :) ...hát hallod? Mikor kihűlt, csak nézegettem, aztán jól megpusziltam. Há' nóóórmális? o.O :D
      No, de mivel leginkább ennivaló és nem puszilni való, ezért máris kanyarítom a kenyeret és indul fénypostával! ;)

      Törlés
    2. Kicsit megkésve, de utólag is nagyon köszönöm a kóstolót, Isteni finom volt! :) Azon pedig meg sem lepődöm, hogy megpusziltad. :D Nemnormáliséknál ez az alap. :D ;) Én viszont most csak bepusziltam a szeletekéket, mert elleneállhatatlanul illatoztak. De ígérem, legközelebb előtte csókot is nyomok rájuk, csak hogy le ne maradjak mellőled. :D

      Törlés