2015. június 27.

Tiramisu - főzött krémmel









Az egyik kedvenc süteményem. Mert nem túl édes és krémes és van benne kávé is. :) Életemben először akkor ettem igazi tiramisut, mikor a főiskolán tanulmányi úton voltunk Olaszországban. ...azok voltak csak a régi szép idők! :) Busszal végigutazni az egész csodás országot. Bár az idő igen rövid volt, mégis azalatt a néhány nap alatt próbáltunk minél többet magunkba szívni abból az életérzésből. Mert csodás, mert teljesen más. ...a tájak, a városok, az emberek, az ételek, a vidámság, a tenger. Remélem egyszer majd végigutazzuk ezt a varázslatos országot együtt is, hármasban! :) 
Szóval az első találkozás után több éves szünet következett, s akkor ettem újra tiramisut, mikor Párom Anyukája készített. ...alapjáraton nem vagyok kibékülve a nyers tojás fogyasztásának gondolatával, de tudtam, hogy a lehető legfrissebb alapanyagból készült, így kivételt tettem... 
"De jó is lenne, ha itthon is bármikor ehetnénk!" Efféle gondolatok motoszkáltak a fejemben, mígnem megvilágosodtam. Hát miért is ne csinálhatnám meg főzött krémmel? Már sok receptet láttam, ahol nem nyers tojással készítik ezt a süteményt. Igaz, van ahol pudinggal, meg mindenféle "fura" hozzávalóval. :D Én inkább maradtam a tojásnál. ;) Az igazi olasz tiramisu ízére már nemigen emlékszem, de egy biztos, ez a süti főzött krémmel is nagyon finom. Remélem nem veszik nagy szentségtörésnek ezt az átalakítást, de így aztán bármikor bátran ehetjük. :D









Hozzávalók egy 18 cm-es tortához:
30 dkg babapiskóta
50 dkg mascarpone
4 tojás
6 ek. cukor
2 dl erős kávé
4 ek. kávélikőr/krémlikőr (elhagyható)
holland kakaópor

tört kakaóbab a díszítéshez


  1. A cukrot a tojásokkal habosra keverjük, majd gőz fölött folyamatos keverés mellett -vigyázva, nehogy kicsapódjon a tojás- felfőzzük. (Akkor jó, ha szépen besűrűsödik, habos lesz és megnő a térfogata.) Levesszük a gőzről és kihűtjük.
  2. A mascarponét elkeverjük 2 evőkanál likőrrel, majd alaposan összedolgozzuk a kihűlt tojásos krémmel.
  3. Egy kapcsos tortaforma oldalát tálra tesszük. (Amelyiken majd a süteményt szervírozzuk.) A kávét mélytányérba öntjük, hozzáadjuk a maradék likőrt.
  4. A babapiskóták egyik végéből levágunk egy ~2 cm-es darabot, majd a piskótákat egymás után kávéba mártva kirakjuk velük a forma oldalát. A torta alját is kirakjuk kávéba mártott piskótával. Lehetőleg úgy, hogy minél kevesebb hézag maradjon.
  5. Erre az első rétegre halmozzuk a krém egy harmadát, majd elegyengetjük. Következik a második réteg kávés piskóta, majd ismét egy harmad krém. Végül a harmadik réteg piskóta és a maradék krém. Ezt is szépen elegyengetjük.  
  6. A tetejét gazdagon meghintjük kakaóporral és az elkészült tortát egy éjszakára betesszük a hűtőbe, hogy a piskóta kellőképp átpuhuljon és összeérjenek az ízek. Tálalás előtt a tetejét tört kakaóbabbal díszítjük.










     
     

6 megjegyzés:

  1. A receptet olvasva úgy érzem, én a te tiramisudat szeretném a legjobban, mert azon túl, hogy nagy kedvencem, mascarpone is van benne, az ráadásul főzött krémmel van összekeverve. És én azt is imádom. A kettő együtt pedig dupla élvezet. A te tirsamisud ráadásul nagyon szép is. Ha lehetne választani, én ezt a finomságot kérném a következő találkozásunkkor. :D :v :v

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. De aranyos vagy! Hát persze, hogy lehet választani! :D ♥
      Nagyon örülök, hogy ennyire tetszik! :) Addig is, míg nem találkozunk, küldök ebből kóstolót! :)

      Törlés
    2. Te egy naaagyon rendes csajszi vagy, köszönöm! :) ♥

      Törlés
  2. :D Nagyon szép lett, és még mindig úgy érzem, hogy szeretném. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. :D Ez esetben máris indítom a küldeményt! :)

      Törlés