Oldalak

2015. június 8.

Fűszervajas csirkecomb kökénymártással, pirított vajas burgonyával












Emlékezetem szerint ez volt az első alkalom, hogy megkóstoltam a kökénylekvárt. :) Nagyon szeretem a fűszeres, édeskés mártásokat sült húsok kísérőjeként és jó ötletnek tűnt, hogy ily módon ismerkedjünk össze. ...mármint a kökénylekvár és én. :D Azt hiszem, sokkal jobban jártunk mindketten, mintha "csak" vajas kenyérre tettem volna. ;) No persze úgy is finom -később lemeóztam-, de így sokkal izgalmasabb volt. A fűszeres vaj, lilahagyma és méz nagyon jól illettek hozzá. ...no azért a csirkecomb sem volt megvetendő. :D 









Hozzávalók 2 személyre:
A fűszervajas csirkecombhoz:
2 nagy, vagy 4 kicsi egész csirkecomb
6 dkg puha vaj
kis csokor friss rozmaring (a fele finomra vágva)

bors
1 fej + 1 gerezd fokhagyma

A burgonyához:
30 dkg burgonya (tisztítva)
4-5 ek fűszeres vaj a kész sült csirke alól


A mártáshoz:
6 evőkanál kökénylekvár
1 kis fej lilahagyma
3-4 ek. fűszeres vaj a kész sült csirke alól
csipet só
méz ízlés szerint

  1. A csirkecombokat megtisztítjuk, enyhén sózzuk, borsozzuk, rajtuk a bőrt fellazítjuk. A vajat kikeverjük a finomra vágott rozmaringgal, sóval, borssal, egy gerezd reszelt fokhagymával és a csirkecombok bőre alá töltjük. 
  2. Egy tűzálló tálat kikenünk kevés vajjal, belefektetjük a combokat, a félbe vágott fokhagymafejet, és a megmaradt két-három rozmaringágat. Alufóliával lefedjük, 200°C-ra előmelegített sütőben 1,5 óra alatt készre sütjük. Sütés végén a fóliát levesszük, majd további 15-20 perc alatt aranybarnára pirítjuk, közben a kisült fűszeres vajjal locsolgatjuk. 
  3. Míg a hús készül, a burgonyát kockákra vágjuk és enyhén sós vízben megfőzzük. Leszűrjük, melegen tartjuk. A kész sült hús alól 4-5 evőkanálnyi fűszeres vajat serpenyőben felhevítünk és aranybarnára pirítjuk rajta a burgonyát. 
  4. A kökénymártáshoz a fűszeres vajat kis lábasban felhevítjük, ledinszteljük rajta a finomra vágott lilahagymát. Hozzáadjuk a kökénylekvárt, csipet sót, ízesítjük mézzel, majd összefőzzük. Tálaláskor a hús mellé kínáljuk.











A receptet megtaláljátok a Kifőztük májusi számában. :)

2 megjegyzés:

  1. Már a magazinban látva is megállapítottam, hogy a kökénylekvár nagyon izgalmas lehet a fűszervajas husival. Egy ideje én is szívesen kóstolok ilyen párosításokat. Ezt az ételt tuti szeretném. A fotók alapján is ezt látom. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. De jó! Ennek nagyon örülök! Olyan klassz, hogy te is kedveled az efféle ételeket! :) Fényposta bekapcsolva, már indul is a küldemény! :D

      Törlés