Oldalak

2015. február 23.

Kis botló táltosok






Várnai Zseni : Kis botló táltosok



És elindultok vele egy sugaras reggel,
És felkapjátok őt és tipegve mentek, mentek,
És viszitek őt az első, első útra,
Kicsinyke lábak, botló táltosok...
A nagy világ majd rátok mosolyog,
A föld, a fű, a fa, virág nevet:
Egy bukdácsoló, induló gyerek;
A karja tárt, a szeme nyitva: szép!

Botlik, kacag, és újra botlik: lép!
Vigyázzatok kis táltosparipák!
Mert gidres-gödrös, gáncsos a világ,
Vigyázzatok!
A föld az minden kisgyerekhez jó,
Ki tiszta lábbal indul rajta el,
Az nem bánt majd, az dajkálgat, ölel,
De hátán annyi kő, kavics és gaz,
Én féltem őt, én féltem őt, igaz;
Vigyázzatok!

Mert drága ő!
A szeme, arca, ajka csak nevet,
Még mindenkit szeret,
Még minden jó és tiszta benne van,
S mögötte út még nincsen semmi sem,
Mint akinek meseország izen,
Csak menne, menne már;
Vigyázzatok!

Karomon hordtam ölbéli bubám...
És ajnároztam, földre sose ért,
De két karomba már belé nem fért,
A földre lépett ő,
Vigyázzatok!
 
Mert hív a föld, s ti érzitek, hogy hív,
Viháncoló, kicsiny mesecsikók...
De jönnek utak, rossz utak és jók
És ti csak mentek, messze tőlem el,
Mert a távolság mesél, énekel,
Mert a távol aranyszínekbe szőtt...
Az én karom már szűk határ, tudom, -
Vigyétek majd az igaz útra őt,
Kis táltosok.





6 megjegyzés:

  1. Ó de cuki talpikák! Mennyit változtak, és mégis olyanok, mint 1 évvel ezelőtt. ♥ És bizony most már igazi feladatuk van. Erősödjenek csak! :) Cuppanós puszit küldök nekik/rájuk!

    VálaszTörlés
  2. Szia
    Most találtam a blogodra, nagyon klassz ételeket készítesz, és a fotók... gyönyörűek!
    Ha jól értelmezem, holnap lesz a kisfiad egy éves? Boldog szülinapot neki, jó egészséget!
    Szia, (én is) Ági

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Ági! :)
      De kedves vagy! Nagyon szépen köszönöm! Örülök, ha tetszik!
      Igen, holnap lesz a nagy nap. :) Köszönjük szépen a jókívánságokat!
      Ági

      Törlés
  3. és már "loptam" is Tőled, holnap a pirított tésztát készítem csirkével, pedig mást terveztem, de kipróbálom inkább ezt.
    Köszönöm, Ági

    VálaszTörlés