Oldalak

2015. február 1.

Csúsztatott palacsinta - Blogkóstoló 21.












Vagy Francia palacsinta. De nevezzük bárhogy is, azt le kell szögezni, hogy egy fantasztikus találmány. Elkészítésének apropója nem más, mint a Blogkóstoló 21. fordulója, melynek háziasszonya Márti, aki -fia személyében- egy nagyon ügyes segítséggel és egy hihetetlenül rafinált sorsolási módszerrel állította fel a kóstolási sorrendet. :) Ennek eredményeképp én a Gasztromanók blogról kóstoltam ezt a palacsintát. Picit változtattam rajta, így visszatértem az eredeti Horváth Ilona recepthez. :) 






 








Hozzávalók 10 db palacsintához:
10 dkg sima liszt
5 dkg vaj (szobahőmérsékletű)
4 tojás
2,5 dl tej
csipet só
10 dkg cukor + 1 kk. őrölt Bourbon vanília

Meggydzsem a tálaláshoz.


  1. A vajat habosra kavarjuk, majd egyenként hozzáadjuk a tojások sárgáját; a lisztet, sót, majd a tejet apránként adagolva, az egészet sima tésztává keverjük.
  2. A tésztába óvatosan beleforgatjuk a tojások kemény habját. Pici vajjal kikent serpenyőben -nem túl erős tűznél- a palacsinták egyik oldalát aranyszínűre sütjük, majd ezzel az oldalukkal lefelé egymásra csúsztatjuk őket. 
  3. Minden palacsintát meghintünk vaníliás cukorral és úgy csúsztatjuk rá a következőt.
  4. Az utolsó palacsintát ráfordítjuk a többire, így az aranyszín oldala lesz a "torta" teteje. Meghintjük vaníliás cukorral és forrón tálaljuk. Meggydzsemet kínálunk mellé.

 







4 megjegyzés:

  1. Gyönyörű fotókat készítettél, csak ámulok és bámulok! :) Csodásan mutat ez az egyszerű édesség ezen a szép tányéron. Azt hiszem, jól választottál minden tekintetben. ;) Mivel még nem ettem csúsztatott palacsintát, most szívesen megkóstolnám.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ó! De örülök, hogy tetszik! :) Már küldöm is, jó adag meggydzsemet is tettem mellé. ♥

      Törlés
  2. Juj, de jól néz ki! :) Tetszik! :)

    VálaszTörlés