Oldalak

2015. január 31.

Fűszeres fetakrém - olívabogyóval és aszalt paradicsommal










Szeretjük az ilyen sós krémeket. Leginkább azért, mert a variálhatóságuk végtelen. :) Az ember mindig azt tesz bele, amihez épp kedve van, vagy amit talál. A legjobb, ha a kettő együtt jár. ;) Most épp ez a variáció a favorit.  Tehetjük pirítósra, sós kekszre, vagy akár készíthetünk belőle vendégváró falatkákat. Kicsit több tejföllel, vagy joghurttal mártogatósnak is klassz. :)




 





Hozzávalók 4 személyre:
A fetakrémhez:
20 dkg feta sajt
3 evőkanál tejföl
3 evőkanál natúr joghurt
3 dkg kéksajt
3 dkg olajban eltett aszalt paradicsom
10 szem fekete olívabogyó
1 teáskanál olaj (az aszalt paradicsomról)
1 teáskanál citromlé
bazsalikom
oregánó

A tálaláshoz:
3-4 db kifli
koktélparadicsom
uborka
fekete olívabogyó


  1. A fetát és kéksajtot villával összetörjük. Hozzáadjuk a tejfölt, joghurtot, citromlevet és olajat, majd alaposan kikeverjük a krémet. 
  2. Az olívabogyót és aszalt paradicsomot apró kockákra vágjuk és a fűszerekkel együtt a krémhez adjuk. Átkeverjük, majd néhány órát a hűtőben pihentetjük. 
  3. A kifliket felkarikázzuk, ráhalmozzuk fűszeres krémet, majd felkarikázott koktélparadicsommal, olívabogyóval és cikkekre vágott uborkával díszítjük.











A receptet megtaláljátok a Kifőztük februári számában is. :)

6 megjegyzés:

  1. Én is szeretem az ilyen kencéket. Fetasajtot még sosem kérmesítettem, pedig milyen jó ötlet. Kérek szépen egy kis kóstolót! :v

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. :D Katonák felsorakoztatva, kilövésre készen! Nyithatod az ablakot! ;)

      Törlés
    2. Nagyszerű! Köszi! :) És aki nem lép egyyszerre, nem kap falatkát estére. :D Én kérem egyszerre léptem, ezért már délben kérem a katonákat. :D

      Törlés
    3. Láttam ám, hogy milyen szépen meneteltél! :D Remélem a katonák is időben bemasíroztak hozzád a konyhaablakon át! ;)

      Törlés
  2. Ó, de klassz ez a krém az új fotókon! :) Megkívántam. Kaphatok?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. :D Köszi! Ez csak természetes, már indítom is a küldeményt! :)

      Törlés